וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירוקים: אסור לשוט בירקון, הוא עדיין מזוהם

עופר אדרת

21.8.2003 / 16:32

עיריית ת"א התירה השבוע את השיט בנחל, לראשונה מאז 1997; ואולם, בירוקים טוענים כי משרד הבריאות מזהיר מפני מגע עם המים; "מה יקרה אם ילד יפול מהקייק במהלך השיט"?

בעקבות אישור משרד הבריאות, התירה עיריית תל אביב החל מיום שלישי השבוע (ה-19 באוגוסט) את השיט בנחל הירקון. כזכור, השיט נאסר בשנת 1997 בעקבות אסון קריסת גשר המכביה. ממצאי הבדיקות שנערכו לנפגעים, העלו כי בלעו מים מזוהמים שהכילו בקטריה, שמקורה בזיהום קשה של מימי הירקון.

ואולם, מפלגת "הירוקים" טוענת כי השיט בנחל עודנו מסוכן לציבור. לדבריהם, קיימת אזהרה מפורשת של משרד הבריאות שלא לבוא במגע עם המים במהלך השיט. "ומה יקרה אם במהלך השיט ייפול ילד מסירה או מקייק?" שואל דובר הירוקים, אילן פלדמן. "מי ייתן את הדין אז? האם יחזור על עצמו אסון גשר המכביה?".

לדברי הירוקים, ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, "מתהדר בנוצות של טווס ושולח את תושבי העיר אל הבקטריות של הירקון במקום לטפל בבעיות הזיהום הקשות המעיקות על תושבי תל אביב-יפו ופוגעות בבריאותם."

משרד הבריאות: אין לנו התנגדות לשימוש בנחל לשיט

עיריית תל אביב העבירה למערכת וואלה חדשות! בתגובה, את האישור שסיפק משרד הבריאות לקיום השיט בנחל. במכתב רישמי מה-17 באוגוסט, כותב מנחם פרידלנד, סגן מהנדס המחוז לבריאות הסביבה, כי "אין לנו התנגדות לשימוש בקטע המלוח של הנחל לשיט". לפי המכתב, האישור לשיט ניתן גם "בהתחשב בכך כי נעשו גם פעולות שונות למניעת זיהום ובכך שהקטע עומד בדרישות משרד הבריאות".

עם זאת, הירוקים טוענים כי לפי המידע שברשותם, הבדיקות שביצע משרד הבריאות נערכו במים ולא בקרקעית. לדברי דובר המפלגה, "הבוצה הרעילה, שגרמה למוות של האנשים באסון המכביה, כלל לא נבדקה על ידי המשרד".

ומהי השורה התחתונה, תשאלו עצמכם? האם מותר או אסור לשוט בנחל? עושה רושם שלאיש אין תשובה אמיתית. בין כך ובין כך, שיט בנחל בוצע, מתחת לאפה של העירייה, גם בזמן שהאיסור היה תקף. לצד זאת, יש לזכור שהבחירות הקרבות לעירייה גם הן משפיעות על ההחלטות של ראשיה, ומנגד - על ההתקפות עליהם. את תגובת משרד הבריאות לא ניתן היה להשיג עד לפרסום הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully