וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרשות תעריך מחדש הפעילות נגד הארגונים"

21.8.2003 / 14:52

כך אמר בצהריים דוברו של מוחמד דחלאן בעקבות ההתנקשות בבכיר החמאס; מוקדם יותר הבטיח דחלאן: נחסל את תשתית הטרור

אליאס זנארירי, דוברו של הממונה על הביטחון ברשות הפלסטינית מוחמד דחלאן, אמר היום לרשת סי.אן.אן, כי בעקבות ההתנקשות בבכיר החמאס, איסמעיל אבו שנב, תבצע הרשות ההערכה מחודשת של החלטותיה לגבי הפעולות נגד הארגונים הפלסטיניים.

מוקדם יותר הבוקר, לפני ההתנקשות באבו שנב, אמר זנארירי לגלי צה"ל: "החמאס והג'יהאד שברו את הכלים ואנחנו נחסל את מצבורי הנשק שלהם ואת תשתית הטרור שלהם". הדובר הוסיף כי בניגוד לדיווחים בתקשורת הישראלית, יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, כבר נתן את אישורו למבצע, שיתנהל בעיקר ברצועת עזה.

כתבי "הארץ" אלוף בן, עמוס הראל וארנון רגולר מוסיפים:

הפיגוע בירושלים גרם לממשלת הרשות הפלסטינית להתחיל בפעולות נגד ארגוני הסירוב. אתמול הודיעה הממשלה הפלסטינית כי היא תנתק את המגעים עם החמאס והג'יהאד האסלאמי. בלילה הודיע ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, לערפאת כי אם הוא לא יתמוך בפעילות נגד חמאס, ממשלתו תתפטר. בשעות הלילה התכנס הוועד הפועל של אש"ף, בהשתתפות ערפאת ואבו מאזן, ובתום הישיבה נמסרה הודעה המביעה תמיכה בהמשך ההודנה, ודורשת מכל הפלגים להישמע לרשות ולשלטון החוק.

בקול ישראל דווח הבוקר כי פעילים מרכזיים של החמאס והג'יהאד האיסלאמי בעזה ירדו למחתרת ונעלמו מבתיהם, בעוד כוחות הביטחון הפלסטינים ממתינים ל"אור ירוק" לפעול נגדם.

שליח ארצות הברית לאזור, ג'ון וולף, חזר בדחיפות לישראל כדי לטפל במשבר בעקבות הפיגוע. מקורות מדיניים בכירים בישראל אמרו, כי נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, התקשר לבכירים ברשות הפלסטינית ולחץ עליהם לפעול מיד נגד הטרור, כדי למנוע תגובה ישראלית.

במהלך דיון הקבינט הפלסטיני בפיגוע, החליטו אתמול השרים לסגור עיתונים ומוסדות של חמאס, ולעצור פעילים. ההחלטות הועברו לדיון בוועד הפועל של אש"ף. שר ההסברה, נביל עמר, הודיע, כי הנהגת הרשות הורתה לכוחות הביטחון לעצור את האחראים לפיגוע בירושלים. הבוקר עמר השר עמרו, ש"החמאס והג'יהאד תקעו לנו סכין בגב", כך דווח בקול ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully