וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באינווסטק מעניקים למניית ECI המלצת "צבור" ומציבים לה מחיר יעד של 17 דולר - גבוה ממחיר השוק ב-50%

3.3.2001 / 18:53

בבנק ההשקעות מעריכים כי במידה שאף אחת מהחטיבות לא תימכר, הרי שבשנה הקרובה צפויה הנפקה בבורסה של אחת מהן

גולן פרידנפלד
ltpgt
בנק אינווסטק מתחיל לסקר את מניית אי.סי.איי ומציב לה מחיר יעד של 17 דולר, תוך הענקת המלצת "צבור". כלכלני הבנק סבורים כי נכונו לחברה ימים יפים יותר. בשבוע החולף דיווחה החברה על הפסד תפעולי של 120 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2000, ומנייתה צנחה בסיכומו של השבוע ב-19% והגיעה לשפל מאז שנת 1995 של 10.7 דולרים.
lt/pgt

ltpgt
בעקבות שיחת הוועידה בה השתתפו כלכלני אינווסטק הם סבורים כי עתידה של אי.סי.איי ורוד יותר ממה שהמשקיעים בשוק מעריכים. יכולתה של החברה לגייס הלוואה מבנקים ישראליים (המצטרפים ל-230 מיליון דולר ששוכבים במאזנה של החברה בסעיף הלוואות לטווח קצר) מורידה מהפרק, להערכתם של כלכלני אינווסטק, את חששם של המשקיעים מבעיות בתזרים המזומנים של החברה.
lt/pgt

ltpgt
המשאבים הנוספים גם פוטרים את החברה מהצורך למכור בחיפזון אחת או יותר מהחברות הבנות שלה במחירים הנמוכים משוויין האמיתי. החברה עצמה מסרה בשיחת הוועידה כי מספר חברות כבר הביעו עניין בחלק מהחברות הבנות, אולם היא מחפשת אחר משקיעים אסטרטגיים ולא משקיעים פיננסיים. כלכלני אינווסטק סבורים כי ההסתברות למכירה מלאה או חלקית של אחת מהחברות הבנות של אי.סי.איי גבוהה למדי, במידה שהשווי של החברות הבנות יעלה (תלוי בשיפור בתנאי השוק).
ltbrgt
lt/bgtתנסה להנפיק בבורסה חברה אחתltbgt
"במידה שמכירה זו תיכשל, סביר להניח כי אי.סי.איי תנסה להנפיק בבורסה חברה אחת או יותר עד סוף שנת 2001", סבורים באינווסטק.
lt/pgt

ltpgt
באינווסטק מעריכים כי שווי השוק הנוכחי, המסתכם בכ-990 מיליון דולר, נמוך בהרבה משוויה האמיתי של החברה, שמחזור מכירותיה הצפוי לשנת 2001 מסתכם ב-1.28 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
ההפסד הרבעוני, להערכת האנליסטים, לא יחזור על עצמו. ראשית, מכיוון שהחברה עוברת כעת רה-ארגון בעקבותיו היא צפויה להתייעל, ושנית - בשל הירידות החדות במכירות תחום ה-DCME, שהסתכמו ב-13.5 מיליון דולר בלבד ברבעון האחרון, וככל הנראה יתייצבו סביב רמת ה-20 מיליון דולר ברבעונים הקרובים.
lt/pgt

ltpgt
באינווסטק מציינים כי מלבד חטיבת ה-DCME (מוצרים המאפשרים את הכפלת קיבולת ההעברה של שיחות טלפון על תשתיות נחושת), דיווחו כל החטיבות האחרות של החברה על עלייה בהכנסות, ומאזנה של אי.סי.איי, למרות התוצאות הגרועות של שנת 2000, נותר איתן. הונה העצמי של החברה נאמד בסיומה של שנת 2000 ב-1.16 מיליארד דולר, לעומת 1.22 מיליארד בסוף שנת 1999.
lt/pgt

ltpgt
אי.סי.איי מחזיקה ב-75% מחברת אי.סי.טל 10003171-MRQ , שמפתחת מערכות למעקב רשתות. ECTel סיימה את השנה עם הכנסות של 57 מיליון דולר, ולהערכת האנליסטים היא בעלת שווי שוק של 284 מיליון דולר.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully