וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמאס והג'יהאד: ההתנקשות - סוף ההודנה

21.8.2003 / 13:27

בכיר החמאס, איסמעיל אבו שנב, חוסל בעזה בירי טילי מסוקים על מכוניתו; 2 שומרי ראשו נהרגו; אבו מאזן: הפעולה - "פשע נתעב"; צה"ל פועל בשכם וטול כרם

בכיר הזרוע המדינית של החמאס, איסמעיל אבו שנב, נהרג בצהריים בתקיפה של מסוקי צה"ל בעזה - כך מדווחים עדי ראייה פלסטינים. מסוקי חיל האוויר שיגרו מספר טילים לעבר מכוניתו של אבו שנב בשכונת רימאל בעיר. לפי הדיווחים הוצאו מהרכב הבוער שלוש גופות, אחת של אבו שנב ושתיים של שומרי ראשו. גורמי ביטחון ישראלים אישרו כי בכיר החמאס היה יעד הפעולה.

ארגון החמאס מיהר לפרסם הודעה שבה הבטיח לנקום את מותו של אבו שנב. מהארגון נמסר כי הפעולה מהווה את סיום ההודנה. הג'יהאד האיסלאמי הודיע כי בהתנקשות הכריז ראש הממשלה, אריאל שרון, על מותה של ההודנה. הרשות הפלסטינית גינתה את הפעולה והגדירה אותה "מעשה לא אחראי". ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, אמר כי ההתנקשות היא "פשע מתועב".
אבו שנב נחשב זה שנים רבות לאחד מבכירי הזרוע המדינית של החמאס. בעבר ריצה שמונה שנות מאסר בכלא ישראלי, בתקופת האינתיפאדה הראשונה. אבו שנב לימד במכללה האיסלאמית בעזה וככל הנראה היה בדרך למקום עבודתו.

הלילה פתח צה"ל במבצע "צליל מכוון" בתגובה לפיגוע הרצחני בירושלים, לאחר שהקבינט החליט על הצעד. כוחות של צנחנים, נח"ל וגולני פועלים החל מהלילה בקסבה של שכם ומבצעים סריקות ומעצרים. ככל הידוע, הכוונה היא להמשיך לשהות בקסבה. בטול כרם היו הלילה חילופי אש, בעת שכוחות מסתערבים ערכו מעצרים. פלסטיני אחד נהרג בחילופי האש וחמישה נפצעו, הפצועים פונו לבי"ח בישראל ומשם יועברו לחקירה. בחברון פוצץ הבוקר צה"ל את ביתו של המחבל המתאבד שביצע שלשום את הפיגוע באוטובוס בירושלים. כך דווח בקול ישראל.

ההתנקשות בעזה באה לאחר שהבוקר קראו שרי סיעת שינוי לממשלה להעניק ארכה נוספת לרשות הפלסטינית להילחם בטרור. שר הפנים, אברהם פורז, התנגד הלילה למסגרת צעדי התגובה שאישר הקבינט.
השר פורז אמר הבוקר, כי יש לתת לרשות הפלסטינית הזדמנות נוספת ואחרונה להילחם בטרור. לדבריו, "אם הם לא יצליחו ויהיה פיגוע, תמיד אפשר לפעול במלוא הכוח". השריוסף לפיד אמר כי יש לתת לפלסטינים 72 שעות לפעול.

תהליך מדיני - רק טווח הארוך

בתחלית ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הלילה הצביעו השרים על מסגרת הצעדים של מערכת הביטחון. השרים הסמיכו את סגני ראש הממשלה שר החוץ סילבן שלום, שר התמ"ת, אהוד אולמרט ושר המשפטים, יוסף לפיד, לדון ולהצביע על פרטי התכנית. הצעדים עליהם הוחלט כוללים מעצר מבוקשים, פגיעה בתעשיית טילי הקסאם ומערכת ההברחות של אמצעי לחימה.

בדיון שהתקיים אתמול בין שרון וראשי מערכת הביטחון, נקבע כי בטווח הארוך ישראל תתן סיכוי לתהליך המדיני, אך בטווח הקצר תפעל נגד מבצעי פיגועים. צה"ל נערך לחידוש פעולות ההתנקשות בפעילי טרור ובכירים בהנהגות הארגונים.


תוך כך הותר היום לפרסום, כי צה"ל עצר שלשום ליד הכפר עראבה שלושה פעילי ג'יהאד האיסלאמי בחשד שתכננו לבצע פיגוע התאבדות בחיפה. בקול ישראל דווח כי השלושה הם עומאר עותמאן, בן 26 מסילת א-דאהר, אשרף חליל, בן 30 מענין ומוחמד חיינא מסילת א-חרטייה. בעקבות חקירת החשודים אותר גם מטען החבלה במשקל עשרה קילוגרמים שנועד לפיגוע.

בטובאס שמצפון מזרח לשכם נעצר נער בן 17 מהחמאס, חבר בחוליה שנעצרה בשבוע שעבר במקום. במהלך החקירה גילה הנער כי בכפר הוסתר חומר נפץ וכי שינה את מקום המסתור בעקבות המעצר בשבוע שעבר. חבלנים של משמר הגבול פוצצו את חומר הנפץ פיצוץ מבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully