וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים לאחר סגירת INSIDER: נשואה זנקס חוזרת עם מיזם ברוקראז' חדש

3.3.2001 / 18:53

כך נודע ל-TheMarker.com; האתר ייקרא NZ-ONLINE ויהיה בבעלותה המלאה של נשואה זנקס; קבוצת יפעת, שהיתה שותפה גם במיזם המקורי, תספק את התכנים

אמיר אייזנברג

חברת הברוקרים נשואה זנקס מחזירה לחיים את מיזם הברוקראז' האלקטרוני שלה, כך נודע ל-TheMarker.com. נשואה זנקס הודיעה בתחילת ינואר 2001 על סגירת מיזם הברוקראז' שלה, שהיה אמור להיקרא INSIDER, וזאת בשל אי נכונות של בעלי המניות להזרים אליו 3 מיליון דולר נוספים ובגלל אי כדאיות כלכלית. ההערכות בשוק ההון היו כי המיזם רחוק מהיום בו יגיע לרווחיות, גם בגלל מצב שוק ההון וגם בגלל התחרות הקשה בה צפוי להיתקל INSIDER, בעיקר מול הבנקים. ההשקעה ב-INSIDER עד סגירתו הסתכמה ב-7 מיליון שקל.

בימים האחרונים החליטה נשואה זנקס, בהנהלתו של ערן גורן, להשיק מחדש באופן עצמאי את מיזם הברוקראז' שלה. החברה רכשה תמורת סכום לא מהותי את פעילות המיזם, והיא תעביר אותה לתוך אתר חדש שתשיק בשם NZ-ONLINE, שיוחזק בבעלותה המלאה. האתר צפוי להתחיל לפעול בעוד כשלושה שבועות.

את התכנים לאתר תרכוש נשואה זנקס מקבוצת יפעת, מפעילת האתר הפיננסי BIZPORTAL, שהיתה שותפה גם במיזם המקורי בשיעור של 25%. מערכת המסחר בה ישתמש המיזם תהיה המערכת שפותחה בבנק ההשקעות האמריקאי A.B WATLEY, שגם הוא החזיק ברבע ממניות המיזם. השותפה הרביעית במיזם היתה אינטרנט זהב, שייתכן שתספק לנשואה זנקס את שירותי האינטרנט עבור המיזם. בכל מקרה, השותפות לא יהיו בעלות מניות במיזם החדש, אלא חלקן רק יספק לו שירותים.

ערן גורן, מנכ"ל נשואה זנקס, אישר היום את הידיעה, ואמר כי המיזם יפעל בהיקפים נמוכים יותר מאלה שתוכננו בעת הקמתו של INSIDER. בשלב ראשון יועסקו במיזם 7 עובדים, חלקם היו עובדי INSIDER.

המיזם NZ-ONLINE יאפשר ללקוחות של נשואה זנקס לבצע פעולות בניירות ערך בבורסות בתל אביב ובארה"ב. האתר יתמודד בתחרות קשה הצפויה להתפתח בשוק המקומי במהלך שנת 2001 מול הבנקים ומול האתרים המתכוננים לעלות לאוויר בקרוב, של E-TRADE מקבוצת קרדן טכנולוגיות, סמרטרייד מקבוצת אילנות בטוחה ו-A-ONLINE, שפוצלה מקבוצת הברוקרים אנליסט ונמצאת בשליטת קובי שמר. גם וואלה ומנורה-גאון מתכננות הקמת אתר ברוקראז', ומיזם נוסף מסוג זה עשוי לקום על ידי קרדן ונטוויז'ן.

על פי הערכות בשוק ההון, מיזמי המסחר האלקטרוני יגבו עמלה בשיעור של כ-0.25% מהיקף הפעולה, כשלמעלה מ-60% מהפעילות של ישראלים דרך מיזמים אלה יהיה בבורסת הנאסד"ק האמריקאית. המיזמים שיובילו את השוק עשויים להגיע לנקודת איזון תפעולית במהלך שנת 2002, כשיגיעו למסה של כמה אלפי לקוחות. ההערכה היא כי עד סוף שנת 2001 יבצעו מעל 50 אלף משתמשים פעולות בניירות ערך דרך האינטרנט.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully