וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוכמת האדמה, טמטומו של האדם

יאיר

22.8.2003 / 8:02

יאיר מביא משל יפה על אדמה ומצרף נמשל חכם ונוגע ללב

מספרים על שני אנשים שבאו להתייעץ עם איש חכם בנוגע למריבה על חלקת אדמה. זה טוען - האדמה שייכת לי ואחר טוען - האדמה שייכת לי. הקשיב החכם לכל אחד ונימוקיו ואמר להם – "אינני בטוח, אשאל את האדמה". הלכו שלושתם לחלקת האדמה, ירד החכם על ברכיו, לחש לאדמה דבר מה והטה אוזנו אליה כמקשיב בקשב רב. לאחר שסיים קם, ניקה את רגבי העפר ממכנסיו וענה להם בסבר פנים חמורות – "שאלתי את האדמה למי היא שייכת, והיא ענתה לי כי שניכם שייכים לה".

האדמה במרכז העניינים, היא עומדת בלב ליבו של הסכסוך, ראש הממשלה מואשם ע"י בהתערבות אסורה כביכול בהחלטות הנוגעות למקרקעין, קרקעות חקלאיות מופשרות לטובת מקורבים וקרקעות נמכרות במחיר מופקע לאווילים שחושבים שהם מקורבים והאדמות יופשרו אך לעולם לא יהיו.

כולם חומדים את האדמה וכולם טוענים לבעלות על האדמה: הרבנים "המשיחיים", סבורים כי האדמה היא אדמת האל שנתנה במתנה לעם הנבחר, לדעתם אין בסמכות המדינה או דור זה או אחר להפקיע זכות זו, כי לדעתם זכות זו היא מוקנית והקשר אדמה-תורה-עם אינו ניתן לניתוק.

החקלאים "העמלים", סבורים כי תיאורית העבודה של ג'ון לוק ודומיו היא זו שמקנה את זכותם בקרקע, לגרסתם, זה שמעבד את האדמה הוא הבעלים ובזיעתו שנאגרה במשך שנים קנה בעלות בקרקע.

בעלי ההון סבורים כי הכסף יענה את הכל ומי שיחזיק בשטר קניין על הקרקע, הוא הבעלים ואם צריך לשחד בדרך כמה פוליטיקאים מושחתים, האתגר הנו רב יותר והסיפוק העומד בצידו מי ישורנו.

הפלסטינאים סבורים כי האדמה שלהם, תמיד הייתה ותמיד תהיה וכי היהודים הם רק אפיזודה חולפת עד בא זכות השיבה והחזרת הקרקעות מאלקודס ועד שיח' מוניס .

המדינאים עדיין לא החליטו מה להחליט. הימין לא גיבש את דעותיו והשמאל נמצא בשיקום. מה שבטוח הוא שלא משנה ימין או שמאל, קפיטליזם או סוציאליזם, גבריאלי או רוחמה אברהם (תאצ'ר אלק), את המשכורות שלהם וההטבות הנלוות לא תראו יורדות בזמן הקרוב, לא משנה עד כמה המיתון יעמיק והדולר יאמיר, כי זאת כל רוכל בשוק יגיד לכם –"הדג מסריח מהראש".

ואני כשלעצמי סבור שהאדמה אינה של אף לא אחד מהם. כולם סך הכל כפרעוש על גבי כלב ענק וטוען לבעלות על אותו הכלב. כולנו שייכים לאדמה, כי מעפר נוצרנו ואל עפר נשוב.

ליבי עם משפחות הנרצחים בפיגוע הנורא בירושלים. לצערי, כל אלו שהלכו השבוע לעולמם בטרם עת, שבו אל האדמה בשל האדמה.

קוראים לי יאיר אני בן 27 בעל תואר במתמטיקה ומדעי המחשב, קצין בעבר וחולה סרטן בהווה ולמרות הכל אוהב אני את המדינה אהבה עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully