וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח בין ארה"ב לאו"ם: מי היה אחראי לאבטחה בבגדד

21.8.2003 / 8:55

ענאן רמז: ארה"ב אחראית לכשל שאיפשר הפיגוע בבגדד; דחה השמועה שהאו"ם סירב לקבל הגנה; ייפגש עם השר פאוול; בפיגוע נהרגו 24 בני אדם

מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, ומזכיר המדינה של ארצות הברית, קולין פאוול, צפויים להיפגש היום בניו יורק. אתמול דחה ענאן שמועות, שלפיהן זמן קצר לפני הפיגוע דחה האו"ם הצעה של ארצות הברית, לאבטח את הבניין ואמר: "אני לא יודע אם האו"ם אכן דחה את הצעת ארצות הברית לאבטח את הבניין, אבל אם אכן כך היה, זו היתה טעות". מאוחר יותר התעקש ענאן ואמר, כי כוחות צבא ארה"ב הם האחראים לאבטחה סביב מטה האו"ם בבגדד.

"ההחלטה אם להיות מאובטח או לא, לא צריכים להשאיר למאובטחים עצמם", אמר ענאן והוסיף רמז עבה, כשטען "אלו שאחראים לאבטחה, האחראים לחוק ולסדר, שבידם נמצא המודיעין, הם אלו שצריכים לקבוע את שיטות האבטחה".

בכירים בממשל אמרו לבי.בי.סי, כי שני האישים ידונו בהצעות שהגיעו מבריטניה ומארצות הברית, שתכליתן היא תמיכה בינלאומית מחודשת לכוחות הפועלים בעיראק. שר ההגנה, דונאלד ראמספלד, אמר מוקדם יותר, כי לארצו אין כל כוונה להגדיל את מספר חייליה המוצבים בעיראק.

בפיגוע, שבוצע ביום שלישי, נהרגו לפחות 24 בני אדם, בהם 17 נציגי או"ם. יותר ממאה בני אדם נפצעו. על פי ההערכות, תחת הריסות הבניין - מלון "אל-קנאל" שהוסב למטה האו"ם, עדיין לכודים עשרות בני אדם. בעקבות גילוי שרידי גופה במשאית שהתפוצצה במטה האו"ם מעריכים חוקרי האף.בי.איי שמדובר בפיגוע התאבדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully