וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: 13 ארגוני פשע של יוצאי חבר העמים פועלים בישראל

21.8.2003 / 7:56

אגף המודיעין במשטרה חשף מאפייני הארגונים: פוגעים בעולים חדשים, מקיימים יחסי גומלין וחלוקת עבודה; ניצב פרנקו: אנחנו מצליחים במאבק

דו"ח סודי של המשטרה קובע כי בישראל פועלים 13 ארגוני פשע של יוצאי חבר המדינות ועיקר פעילותם הוא הלבנת הון, סחיטת דמי חסות, סחר בנשים, תעשיית הזנות, זיוף ומירמה. כך דווח בקול ישראל. המסמך, שהושלם לאחרונה בתום שנת מחקר של אגף המודיעין במשטרה, קובע כי פעילות הפשע המאורגן פוגעת בעיקר ביוצאי חבר המדינות, וכי ארגוני הפשע האלה ממעטים להיות בקשרים עם ארגוני הפשע הישראליים. עוד עולה מהדו"ח, כי 13 הארגונים מקיימים קשרים הדוקים ומחלקים ביניהם את העבודה לפי טריטוריות.

בתוך כל ארגון קיימים שלושה מעמדות: המעמד העליון המכתיב את המדיניות, ובתוכו יש מעמד על הכולל מספר מצומצם של אנשים הקובעים את חלוקת העבודה והטריטוריות בין הארגונים. המעמד השני הוא מעמד הביניים, המבצע את המדיניות שמכתיב המעמד העליון. המעמד השלישי הוא של משקיפים היכולים לשמש ראשי ארגון פשע, או בתפקידי בוררות.

בראיון לקול ישראל אמר ניצב אילן פרנקו, ראש אגף המודיעין במשטרה, כי הדו"ח הוא חלק מפסיפס שבנתה המשטרה בשנה האחרונה למיפוי ארגוני הפשע בישראל. "ארגוני הפשע מורכבים מכל האוכלוסיות במדינה, ולא רק מיוצאי חבר המדינות", אמר. "מדובר באנשים שפשע הוא דרך חייהם היומיומית, ואין להם עיסוק אחר. המאבקים בין הארגונים השונים הם על שליטה בכסף, ברכוש ובטריטוריה". פרנקו הוסיף כי המשטרה מתמודדת בהצלחה לא מבוטלת בחזית פשיעה רחבה ומגוונת. הדו"ח שהפיק האגף שבראשו יופץ בקרוב לבכירי המשטרה, ולאחר מכן יתקיימו הדיונים על דרכי ההתמודדות עם האיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully