וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: מגם ודלק בינלאומי מזנקות בעקבות הצעות רכש

3.3.2001 / 18:53

המעו"ף יורד ב-0.1% במחזור אפסי של 83 מיליון שקל; עליות במניות הארביטראז'; ארט אין וטרנסכלל סחר נחתכות במחזורים אפסיים

אילן מוסנאים

הנדנדה בבורסה של תל אביב נמשכת גם בשעות הצהריים המוקדמות, ובשעה זו עוברים המדדים המובילים להיסחר בירידות מתונות של 0.1%, תוך מחזור נמוך של 83 מיליון שקל.

המדדים נפתחו הבוקר בירידות שהגיעו עד לרמה של 1.2%, אולם בהמשך נרשמה התאוששות קלה והמדדים עברו לעליות קלות - עליות שכאמור לא החזיקו מעמד זמן רב. בימים האחרונים מושפעת הבורסה מהתנודתיות בבורסות חו"ל (בעיקר בנאסד"ק), מהמצב הבטחוני ומאווירת המשבר במגעים להקמת ממשלת אחדות.

מדד המעו"ף רושם כעת ירידה של 0.1% לרמה של 457.33 נקודות ומדד ת"א 100 יורד ב-0.13% לרמה של 447.79 נקודות. מדד התל-טק יורד ב-0.37%.

פעילים בשוק ציינו, כי המסחר בבורסה מתנהל בחוסר עניין רב ותוך מחזורים דלילים, כשהשחקנים ממשיכים ל"חמם" את עמדות ההמתנה בהן הם נמצאים, ומדירים את רגליהם מן הבורסה.

לדברי פעילים, נראה ששחקני מעו"ף מנצלים את המחזורים האפסיים בבורסה ומשחקים עם המדדים כרצונם, ולכן התנודתיות.

מניית טבע מרכזת גם היום את המחזור הגבוה בבורסה - 11 מיליון שקל - ועולה ב-0.6%. המניה נהנית הבוקר מפער ארביטראז' חיובי של 1.2% ומשורה של המלצות חיוביות להן זכתה בימים האחרונים, לאחר הדו"חות המצוינים שפירסמה לרבעון הרביעי של 2000.

אל העליות בטבע מצטרפת שורה של מניות ארביטראז', כשמניית כור עולה ב-1.4%, מניית אלרון מוסיפה 0.8% ומניית נייס עולה ב-1.8%.

במניות הבנקים הגדולים נרשמת כעת מגמה מעורבת. מניית בנק הפועלים נסחרת בעלייה של 0.3% במחזור של 6 מיליון שקל, ומניית בנק לאומי יורדת ב-0.2% במחזור של 2.8 מיליון שקל.

פארדיים מצטרפת לבורסה


מניית בנק דיסקונט יורדת בשיעור חד יותר של 1.7%. אתמול פירסם "ידיעות אחרונות" הערכות לפיהן הרבעון הרביעי של שנת 2000 צפוי להיות גרוע יותר מקודמו, בו הפסיד דיסקונט 32 מיליון שקל, וכי הבנק, שרווחיו בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-89 מיליון שקל, צפוי לסיים את שנת 2000 עם רווח של מיליוני שקלים בודדים.

פארדיים גיאופיזיקל, שהצטרפה היום למסחר בתל אביב במסגרת הרישום הכפול, זוכה לקבלת פנים נאה, ובשעה זו נסחרת המניה בעלייה של 5.1% במחזור של 71 אלף שקל. פארדיים, המפתחת תוכנות מיוחדות לחיפושי נפט, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 89 מיליון דולר ומרכזת מחזור יומי ממוצע של כ-650 אלף שקל.

מניית דלק בינלאומי מטפסת ב-17.6% במחזור של 106 אלף שקל, בעקבות הצעת רכש שהגישה למניותיה החברה האם דלק נדל"ן. ההצעה, שתהיה בתוקף עד ה-14 במארס, הוגשה עם מחיר של 192 שקל - גבוה בכ-20% ממחיר המניה הבוקר לפני פתיחת המסחר בבורסה.

מניה נוספת שרושמת היום עליות חדות בעקבות הצעת רכש שקיבלה היא מגם , שמזנקת ב-35% במחזור של 321 אלף שקל. הצעת הרכש הוגשה במחיר של 8.42 שקל למניה, מחיר שהיה גבוה ב-82% ממחיר המניה הבוקר בבורסה.

לעומתן, מניית טרנסכלל סחר יורדת ב-15% במחזור נמוך. המניה איבדה אתמול 22% לאחר שפירסמה כי הוגשה נגד חברה בת שלה תביעה פדרלית בארה"ב, על הפרת חוקים ותקנות הקשורים בטיפול בהובלת חומרים מסוכנים שיוצאו מארה"ב בדרך הים.

הקנס המקסימלי שהחברה, העוסקת באספקת שירותי עמילות מכס ושילוח בינלאומי בים וביבשה, עלולה לספוג מגיע לכ-7 מיליון דולר - סכום משמעותי ביותר ביחס לרווח של 4 מיליון שקל שהחברה רשמה בתשעת החודשים שפתחו את שנת 2000, שמהווה יותר מ-50% מהכנסותיה של החברה בתקופה.

גם מניית ארט אין נופלת - ב-15% במחזור של 2,500 שקל. "ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר ידיעה לפיה החברה מציעה למכירה את החזקותיה (75%) באתר הקניות המקוון 4סייל, תמורת מחיר סימלי של שקל אחד (ובתנאי שהקונה ייקח על עצמו גם את התחייבויות האתר בסך של 8 מיליון שקל).

בידיעה נמסר עוד, כי במידה ולא יימצא קונה לאתר, שהנו אחד מהחזקותיה העיקריות של ארט אין ושלפי ההערכות מפסיד מידי חודש כ-300 אלף שקל, עלול האתר להיסגר.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully