וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: הברית בין שרון לברק תוביל לאסון

3.3.2001 / 18:53

בכירים פלסטינים מזהירים מפני ממשלת אחדות ישראלית וקוראים להקמת ממשלת 'אחדות פלסטינית'; מבקשים מהאו"ם לשלוח כוח מיוחד לאזור; טוענים: ישראל מנסה למוטט את מוסדות הרשות

מאת שי שריג

מזכיר הממשלה הפלסטינית, אחמד עבד אלרחמן, מזהיר כי הברית הנרקמת בין ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, לבין ראש הממשלה היוצא, אהוד ברק, תוביל את האזור לאסון. לדברי אלרחמן "הברית בין ברק לשרון יוצרת מצב מסוכן באזור, בעל השלכות חמורות ביותר לא רק על הישראלים והפלסטינים, אלא גם על האזור כולו".
הוא קרא לקהילה הבינלאומית להתערב מייד ולשגר כוחות, לשטחי הרשות על מנת להגן על העם הפלסטיני.

ראש המועצה המחוקקת הפלסטינית, אבו עלא, תאר אתמול, בראיון לרדיו "קול פלסטין", את ממשלת ישראל הנוכחית כממשלת מלחמה ולא ממשלת שלום. אבו עלא שב והדגיש כי ישראל מתנערת כיום מהבטחות שנתנה ממשלת ברק במהלך שיחות טאבה, להפוך את מזרח ירושלים לבירת המדינה הפלסטינית.

"ישראל משבשת את פעילותם של מוסדות פלסטינים"


מזכיר הפת"ח בגדה המערבית, מרוואן ברגותי, אומר הבוקר כי פיגוע הדריסה שארע בשבוע שעבר בוצע בתגובה על צעדי הדיכוי הישראליים וההתקפות המתמשכות נגד הפלסטינים.

הפיגוע מבטא את תחושות הזעם שחשים הפלסטינים לאור המשך הסגר וההתקפות הישראליות, ציין ברגותי בקוראו להקים "ממשלת אחדות לאומית פלסטינית", שתוכל לקדם את האינטרסים הפלסטיניים ולהגן על זכויות העם הפלסטיני במאבקו בישראל. ברגותי גם מזהיר את ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, מפני המשך שיטת החיסולים של בכירים פלסטיניים וקורא לו ללמוד מלקחי העבר ולהבין כי החיסולים לא ישימו קץ לאינתיפאדה.

ובתוך כך, ברשות הפלסטינית מאשימים את ישראל בניסיון לשתק את כל פעילויות מוסדות הרשות הפלסטינית הרשמיים. שר ההסברה הפלסטיני, יאסר עבד ראבו, אומר בהודעה לעיתונות, כי ישראל החלה ליישם את תוכניתה לשבש את פעילות מוסדות הרשות בכל התחומים ולמנוע העברת כספים המגיעים לפלסטינים. הוא טוען כי ישראל מגבילה את תנועות הבכירים הפלסטיניים בכל משרדי הרשות ומונעת את פעילותם השוטפת במטרה לספק את צרכי התושבים הפלסטיניים.

ראש הוועד הכללי לאספקת דלק ברשות הפלסטינית, חרבי סרסור, מוסיף כי אהוד ברק הורה ביום חמישי האחרון להפסיק את אספקת הדלק לשטחי הרשות הפלסטינית, צעד חמור הגורם נזק כבד בעיקר לפעילות בתי החולים בשטחי הרשות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully