וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל תעשיות לא עוצרת את המפולת: הפסד רבעוני של 125 מיליון שקל

אלי דניאל

20.8.2003 / 17:39

אחזקות הליבה של החברה הסבו לה הפסד של כ-11 מיליון שקל; הפסד של כ-43 מיליון שקל בפעילות זרוע הביוטכנולוגיה; רווח נקי של 18 מיליון שקל למשאב


חברת כלל תעשיות, הנמצאת בשליטת אי.די.בי פיתוח, מדווחת הערב על הפסד רבעוני של כ-125 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, הרעה משמעותית לעומת הפסד של 58 מיליון שקל, עמו סיימה החברה את הרבעון המקביל, והפסד רבעוני של כ-84 מיליון שקל ברבעון הפותח של השנה. הרבעון החולף הינו הרבעון החמישי ברציפות בו מציגה החברה שורה תחתונה שלילית, והפסדיה המצטברים מאז תחילת השנה מסתכמים בכ-209 מיליון שקל.

אחזקות הליבה של כלל תעשיות הסבו לה הפסד של כ-11 מיליון שקל ואילו זרוע הביוטכנולוגיה "תרמה" הפסד של כ-43 מיליון שקל, לאחר שכלל ביצעה הפרשות בהיקף של 33 מיליון שקל בגין ירידת ערך השקעותיה בחברות ביוטכנולוגיה. זרוע ההון סיכון תרמה הפסד רבעוני של 32 מיליון שקל - מזה 22 מיליון שקל הפחתה לירידת ערך, בעוד שהאחזקות הריאליות האחרות הניבו הפסד של כ-5 מיליון שקל.

בשורת ההכנסות של החברה חלה ברבעון החולף שחיקה בשיעור של 2% בשעה שההכנסות הסתכמו בכ-618 מיליון שקל. החברות הכלולות של כלל תעשיות "תרמו" לה ברבעון החולף הפסד של כ-26 מיליון שקל - מעט פחות מ"תרומתן" השלילית ברבעון השני של שנת 2002 שהגיעה ל-28 מיליון שקל.

סעיף נוסף שהשפיע לרעה על השורה התחתונה של החברה הוא הוצאות המימון. אלה גדלו במהלך הרבעון השני של השנה בשיעור חד של 246% והן הסתכמו בכ-13 מיליון שקל.

הנתון החיובי הבולט בתוצאותיה של כלל תעשיות נוגע לחברת משאב, המחזיקה במלוא הבעלות על חברת המלט נשר וב-50% ממניות תעבורה. לאחר שזו הציגה ברבעון הפותח של השנה הפסד של 18 מיליון שקל, חלה התאוששות בביצועיה וברבעון השני היא הרוויחה 25 מיליון שקל. שיפור זה נובע מעלייה ברווחי נשר ל-21 מיליון שקל, בעקבות גידול בהכנסות ממכירת מלט וכתוצאה מתוכנית ההתייעלות אותה הוביל המנכ"ל הרצל עוזר, שנכנס לתפקידו בראשית השנה.

מנגד, בתוצאותיה של חברת הטקסטיל כיתן, הנמצאת בבעלות מלאה של כלל תעשיות, נמשכה ההרעה והיא רשמה הפסד של 2 מיליון שקל ברבעון החולף. ההפסד האמור כולל השפעות חד פעמיות בהיקף של 3 מיליון שקל. לשם ההשוואה, ניתן לציין כי ברבעון המקביל הרוויחה כיתן 3 מיליון שקל.

חברת התקשורת הבינ"ל, ברק, סיימה את הרבעון השני של השנה עם קיטון של 7% בהכנסותיה בשעה שאלה הסתכמו ב-164 מיליון שקל. למרות זאת, בשורה התחתונה שלה מציגה ברק שיפור משמעותי בהשוואה לרבעון המקביל - גידול של 18% ברווח הנקי ל-46 מיליון שקל.

בתיק ההשקעות של כלל תעשיות מצויות מספר החזקות אשר קיים פער משמעותי בין השווי לפיו הן רשומות בספריה לבין שווי השוק שלהן. כך למשל, ההחזקה בכ-14.4% מהון המניות של אי.סי.איי רשומה בספרי החברה לפי שווי של כ-300 מיליון שקל, המשקף לה שווי חברה של כ-500 מיליון דולר. שווי השוק של מניות אלה בתום הרבעון השני של השנה הסתכם ב-196 מיליון שקל ואילו כיום מסתכם שווי זה בכ-206 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully