וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממ"י: בזק מחזיקה קרקעות יקרות שבחלקן לא נעשה שימוש לתקשורת

3.3.2001 / 18:53

מינהל מקרקעי ישראל: בזק מחזיקה בקרקעות בשווי 900 מיליון דולר; בבזק סבורים כי שווי הקרקעות 'רק' 280 מיליון דולר וכי החברה צריכה לקבל את מלוא זכויות המדינה על קרקעות אלה

גיא הדס

שווי הקרקעות הנמצאות במחלוקת בין המדינה לחברת בזק מגיע, על פי חישוב מנהל מקרקעי ישראל ל-900 מיליון דולר, כך עולה מדיווח לבורסה של בזק, המפרט את סוגיית הקרקעות. לעומת זאת, על פי חישובי בזק ערך קרקעות אלה נמוך בהרבה ומגיע ל-280 מיליון דולר בלבד.

הדיווח נשלח לבורסה לאחר שאתמול חתם היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין על המסמך המפרט את הסוגייה, לקראת הבאת המחלוקת להכרעה בבית המשפט. בזק מחזיקה בקרקעות אותן קיבלה בדרכים שונות מן המדינה לשם פעילותה להפעלת שירותי תקשורת.

אולם, לקראת הפרטת החברה במסגרתה תמכור המדינה את כל אחזקותיה בבזק (55%) היא מבקשת להחזיר לבעלותה חלק מן הקרקעות, שכן לטענת המדינה קרקעות אלה שייכות למדינה ולא לבזק. המחלוקת נידונה תקופה ארוכה, אולם הדיונים לא העלו דבר.

מן המסמך אותו פירסמה היום בזק, עולה כי מנהל מקרקעי ישראל מעריך את שווי הקרקעות הנמצאות במחלוקת ב-900 מיליון דולר. כמו כן, נכתב במסמך כי בזק עושה שימוש חלקי ביותר לצרכי שירותי תקשורת בקרקעות שניתנו לה. עוד נאמר כי חלק מן הקרקעות נמצאות באיזורי נדל"ן יקרים מאוד ואחזקת בזק בהן מונעת פיתוח האיזור וניהול כלכלי יעיל של הקרקעות.

לעומת עמדת המדינה בזק טוענת כי מגיעות לה זכויות מלאות על הקרקעות וכי שוויין של הקרקעות במחלוקת מגיע ל-280 מיליון דולר בלבד.

כתבה מורחבת תבוא בהמשך.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully