וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 5% בהכנסות HP ל-17.35 מיליארד דולר - מתונה מהתחזיות

יהודה שויצר

19.8.2003 / 23:44

רווחי החברה ברבעון היו נמוכים מהתחזיות - 297 מיליון דולר; פירסמה תחזית אופטימית לרבעון הנוכחי - צופה צמיחה של 8%-10% בהכנסות

עלייה של 5% בהכנסות חברת המחשבים היולט פקארד (סימול HPQ) ברבעון הפיסקלי השלישי שלה ל-17.35 מיליארד דולר, מהכנסות של 16.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל. העלייה היתה מתונה מתחזיות האנליסטים להכנסות הגבוהות מ-17.5 מיליארד דולר. רווחי החברה למניה מדוללת צמחו ל-23 סנט, לעומת רווח של 14 סנט למניה ברבעון המקביל - אך נמוך מהתחזיות לרווח של 26 סנט למניה. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 297 מיליון דולר.

לחולשה בשער הדולר תרומה משמעותית לעלייה ברווחיות החברה. כ-40% ממכירות החברה מגיעות מהשוק האירופי, והחולשה בשער הדולר הביאה לצמיחה של כ-2% בשורה העליונה של החברה. HP היא החברה הדומיננטית בשוק האירופי, כשהרחק מאחור ניצבת דל עם נתח של 20% ממכירותיה לשוק זה.

"הרבעון השלישי הינו באופן מסורתי רבעון קשה, אך למרות זאת היה ראוי שתוצאותינו יהיו טובות יותר", אומרת מנכ"לית החברה, קרלי פיורינה. למרות זאת, הדגישה פיורינה, כי כל אגף בחברה היה רווחי והיא צופה שהרבעון הנוכחי יהיה חזק.

לרבעון הנוכחי צופה החברה צמיחה של 8%-10% בהכנסות לטווח של 18.8-19.1 מיליארד דולר. הרווח למניה צפוי לעמוד על 34-36 סנט למנייה.

ברבעון השני של השנה HP הגדילה את נתח השוק שלה בתחום המחשבים האישיים ל-19%, מ-18.5% מהרבעון הראשון. ברבעון השני נרשמה עלייה גבוה מהצפוי במכירות המחשבים האישיים - מניתוח של גרטנר עולה כי ברבעון השני עלו המכירות ב-10% ל-32.8 מיליון יחידות. לעלייה במכירות הובילה ירידה במחירי המחשבים וההתאוששות המסתמנת בשוקי העולם.

אספקת שירותי מיקור חוץ הפכה למקור הכנסות משמעותי עבור HP. פיורינה כבר הצהירה בעבר כי היא מבקשת להפוך את HP לספקית של כל צורכיהן הטכנולוגיים של חברות תחת קורת גג אחת, ובכך להציב אותה בבירור כמתחרה של IBM. אכן, ההכנסות משירותים צמחו ברבעון ביותר מ-20% ומהוות נתח ניכר מהכנסות החברה.

במסגרת זו החברה, כמתחרותיה, נכנסה בעוז לשוק מתן שירותי מיקור החוץ. בחודש יוני חתמה החברה על הסכם מיקור חוץ גדול עם יצרנית רשתות הסלולר אריקסון. ההסכם, עליו הוכרז כבר באפריל, הוא לחמש שנים ובמסגרתו תנהל HP את כל פעילות ה-IT של אריקסון.

בחודש מארס HP הודיעה כי חתמה על חוזה מיקור חוץ ענק עם ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל. HP מסרה ששוויו של החוזה גדול מ-3 מיליארד דולר וכי הוא למשך 10 שנים. במסגרת העסקה יהפכו 1,850 מעובדי פרוקטר אנד גמבל להיות עובדי HP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully