וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע: סגר מוחלט על יהודה ושומרון

19.8.2003 / 21:56

שרון ומופז החליטו: ישראל תקפיא העברת הערים והמפגשים המדיניים; יכנסו התייעצות ביטחונית; אבו מאזן גינה הפיגוע ואמר: תגובה קשה לא תשרת את השלום

בעקבות הפיגוע שאירע אמש בירושלים הוחלט להטיל סגר מוחלט על יהודה ושומרון. ראש הממשלה, אריאל שרון, ושר הביטחון, שאול מופז, החליטו להקפיא את כל השיחות המדיניות עם הפלסטינים. החל מהלילה יוטל סגר כללי על יהודה ושומרון ויבוטלו כל ההקלות והצעדים ההומניטריים שננקטו. כמו כן הוחלט להקפיא את העברת הערים בגדה לאחריות הרשות הפלסטינית.

מקור בממשלה אמר כי "השיחות מוקפאות, וכך גם העברת האחריות". לפני הפיגוע נראה היה כי ישראל תסכים להתפשר ותעביר לאחריות הרשות את קלקיליה ויריחו כבר השבוע, מבלי שיובטח לה מעצר מבוקשים. בהמשך השבוע היה צפוי פינוי רמאללה וטול כרם.

שרון יכנס בבוקר התייעצות ביטחונית בעקבות הפיגוע. גורמים במערכת הפוליטית קראו לתגובה חריפה בעקבות הפיגוע. בקול ישראל דווח כי חלק מהגורמים קראו לגירושו של יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, מהשטחים. שר הבריאות, דני נווה, אמר לערוץ 1 כי "ברור שיש לעצור את המהלך המדיני בעקבות הפיגוע". לדבריו, "אין ברשות הפלסטינית מי שיטול את האחריות על הביטחון".

אליאס זננירי, דוברו של מוחמד דחלאן, השר לענייני ביטחון ברשות, אמר כי הפיגוע הוא "מעשה מתועב, שמזיק להליכה בכיוון השלום". לדבריו, "אין דרך אחרת חוץ מלמגר את הטרור באמצעות משא ומתן ובהליכה קדימה לפי מפת הדרכים". בראיון לערוץ 1 אמר זננירי כי הפיגוע הוא "מעשה חמור מאוד, ולא נוכל לעכל את מה שקרה". לדבריו, כוחות הביטחון של הרשות אינם נמצאים בחברון - העיר ממנה יצא המפגע - אך הרשות תעשה את המקסימום על מנת למנוע הישנות מעשים כאלה.

הבית הלבן פרסם אמש הודעה, לפיה הוא מגנה "באופן התקיף ביותר" את הפיגוע שאירע הערב. מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, התקשר לשר החוץ, סילבן שלום, והביע צערו על הפיגוע. פאוול העביר מסר מהנשיא, ג'ורג' בוש, שמסר תנחומיו לעם ישראל. שלום עדכן את פאוול על החלטתה של ישראל לנתק מגע עם הפלסטינים.

גם ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, גינה אמש את הפיגוע. כך גם שר ההסברה הפלסטיני, נביל עמר. אבו מאזן כינס הלילה מסיבת עיתונאים בעקבות הפיגוע ושלח תנחומים למשפחות ההרוגים. לדבריו הוא "מקווה שממשלת ישראל תנהג בחוכמה. תגובה קשה לא תשרת את השלום. ננקוט בכל הצעדים כלפי אלה שביצעו את הפיגוע". אבו מאזן אמר כי "אין ספק שיש פעולות פרובוקטיביות מצד ישראל אבל הפיגוע הזה לא מוצדק".

היום היה אמור להתקיים מפגש ביטחוני נוסף

כתבי "הארץ" עמוס הראל וארנון רגולר מוסיפים:

היום היה אמור להתקיים מפגש ביטחוני נוסף, שני בתוך יומיים, בין ראש אגף התכנון במטכ"ל, האלוף גיורא איילנד, למפקד כוחות הביטחון הפלסטיניים בגדה, הגנרל חאג' איסמעיל. הערב או מחר היו אמורים להתקיים גם מפגשים בין הצדדים בדרגים של מפקדי אוגדות וחטיבות באזור יריחו וקלקיליה.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר היום כי על הרשות הפלסטינית "להמשיך ולפעול יחד עם ארצות הברית ואחרים המעוניינים בפירוק ארגוני הטרור מנשקם. עליהם לבקש עזרה כדי שיוכלו לעשות מה שעליהם לעשות - לפרק מנשקם את הארגונים הרוצים בהרג חפים מפשע כדי למנוע את התקדמות תהליך השלום".

בקול ישראל דווח כי לפני הפיגוע נפגש ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, עם נציגי הג'יהאד האיסלאמי, וניסה לשכנעם להאריך את הפסקת האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully