וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא הנרקומן: לא השתמשתי באותו מזרק

20.8.2003 / 0:00

ד"ר פונטוס, החשוד בהפצת דלקת הכבד הנגיפית, אמר כי צרך סמים כדי להוריד לחץ לאחר ניתוחים; לדבריו, "נזהרתי בעבודה ועשיתי הכל כדי לא להדביק חולים"

ד"ר סרגיי פונטוס, החשוד בהפצת דלקת הכבד הנגיפית, אמר אתמול בערב בראיון בערוץ 1: "אני נזהרתי בזמן העבודה, עשיתי הכל כדי לא להדביק אף חולה. עבדתי עם כפפות ולא נגעתי בדם של החולים, וכשהשתמשתי במזרק, זרקתי אותו אחר כך. אף פעם לא השתמשתי באותו מזרק".

ד"ר פונטוס סיפר שנודע לו כי חלה בשנת 2001, בבדיקות שערך לפני עבודתו בסורוקה. לדבריו, בבית החולים ידעו כי הוא חולה, והעסקתו היתה על פי חוק המתיר לנשא המחלה לעבוד בתפקיד.

לדבריו, אכן הזריק סמים לעתים תכופות אך רק לאחר ניתוחים בבית החולים, "כדי להוריד לחץ ולהפיג את הכאבים". "השתמשתי בסמים בשבילי, אבל הייתי בהכרה מלאה. לא מבולבל. אני מאוד מצטער שחולים אחרים חולים במחלה, אבל אני לא רואה שום קשר אלי". פונטוס הביע צער על שהשתמש בסמים, אך לדבריו מאז פיטוריו, בחודש מרץ השנה, אינו משתמש בהם עוד.

כשנשאל אם ביצע את ההדבקות בזדון, השיב כי "אם עשיתי את זה בכוונה, למה לא הדבקתי 500 או אלף אנשים, אלא רק 16"?. לדבריו, "הייתי בשוק ולא הבנתי למה המשטרה עצרה אותי.
הרגתי מישהו"?

"זה מוזר שכבר תובעים אותנו"

מבית החולים סורוקה נמסר כי עד כה נבדקו 1436 מטופלים, מתוכם 38 אותרו כנשאים של הנגיף, ו-16 מתוכם נדבקו על ידי הרופא.
מנהל בית החולים, ד"ר איתן חי עם, אמר כי "קיים קשר הולך ומתחזק בין הרופא להדבקת המטופלים". בהתייחסו לתביעות שהוגשו נגד בית החולים, אמר חי עם כי "זה מוזר שכבר תובעים אותנו. שיגיעו אנשים, יבדקו, נטפל בהם, ואז יש מקום לדבר על תביעות. אנחנו גוף חזק עם חברות ביטוח ולא נתמוטט בגלל זה".

כתבי "הארץ" צחר רותם ורן רזניק מוסיפים:

במשטרה מעריכים כי למרות הקשיים במציאת ראיות, אפשר יהיה להאשים את ד"ר פונטוס בהפצת המחלה בזדון. מקורות משפטיים במשטרה אמרו כי מאחר שד"ר פונטוס הוא רופא, ומודע היטב להשלכות מעשיו מבחינה מדעית והרי שאם יוכח כי הפיץ את המחלה, לא יוכל לטעון כי פעל מתוך רשלנות.

פונטוס שוחרר אתמול בערבות למעצר בית. שופט בית משפט השלום בבאר שבע, יעקב שפסר, דחה אתמול את בקשת המשטרה להאריך בשנית את מעצרו. השופט אמנם לא התייחס בהחלטתו רשמית לחלקו של בית החולים סורוקה בתיק החקירה, אך ציין כי חומר זה מעלה תהיות "לא רק לגבי החשוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully