וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעשורים הקרובים צפויה מגפה של אלצהיימר

19.8.2003 / 20:20

עד שנת 2050 יגדל מספר החולים באמריקה פי 3, ויעמוד על 16 מיליון; הסיבה: עליה בתוחלת החיים ובמספר הקשישים; חוקרים מזהירים: אם לא נמצא תשובות במהרה המצב יהיה הרסני

בעשורים הקרובים צפויה "מגפה" של מחלת האלצהיימר, שתיהיה חמורה פי כמה ממה שסברו עד כה הרופאים. מדענים מארה"ב טוענים כי מספר האנשים שיסבלו מהמחלה בשנת 2050 יגדל פי שלושה, בשל גידול האוכלוסין והארכת חייהם של החולים.

החוקרים הזהירו מפני "פשיטת רגל" של מערכת הבריאות האמריקאית בעקבות העליה בתפוצת המחלה. לדבריהם, יש להגדיל בדחיפות את המימון למחקר ולטיפול במחלה. בבריטניה חוזים אנשי "אגודת האלצהיימר" עליה של 150% בשכיחות המחלה בחמישים השנים הבאות.

לפי המחקר, שפורסם בעיתון "ארכיון הנוירולוגיה", באמצע המאה ה-21 יהיו 16 מליון חולי אלצהיימר באמריקה לבדה. הגורם העיקרי לגידול הצפוי, הוא העליה בתוחלת החיים. מדענים מעריכים כי יותר ויותר אנשים צפוים לחיות עד גיל 80 ו-90 בעתיד. כל אדם חמישי מעל גיל 80 סובל מדימנציה (ליקוי שכלי עקב זקנה).

בעתיד צפויה התקדמות גדולה בחקר המחלה

לדברי שלדון גולדברג, נשיא ומנכ"ל איגוד חולי האלצהיימר בארה"ב, "אם לא נמצא תשובות במהרה, המצב יהיה הרסני בהרבה מאוד חזיתות". עם זאת, יש גם התפתחויות אופטימיות בתחום, והמדענים מעריכים כי ב-15 השנים הקרובות תהיה התקדמות גדולה מאוד במחקר. לדברי הארי קטון מאגודת חולי האלצהיימר, "בחמישים השנים האחרונות למדנו יותר על המוח מאשר ב-5,000 השנים שעברו".

עם זאת, לדבריו, כדי לממש את הפוטנציאל המחקרי ולהביא לשיפור באיכות הטיפולים, צריך להגדיל את התקציב. כיום מקבלים המחקרים בנושא מחלת האלצהיימר תקציב נמוך מאד בהשוואה לתקציב שמוקדש לחקר מחלות כמו הסרטן והאיידס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully