וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל קליפורניה מציע תוכנית חדשה להצלת חברות החשמל

3.3.2001 / 18:53

המדינה תרכוש נכסים מחברות החשמל כדי לממן את פעילותן

רויטרס
ltpgt
מושל קליפורניה, גריי דייויס, חשף לפני ארבעה ימים את תוכנית ההצלת חברות החשמל מפשיטת רגל, הכוללת כוונה לרכוש את רשת התמסורת הנרחבת שלהן.
lt/pgt

ltpgt
התוכנית של דייויס כוללת רכישה של 60% מרשת החשמל שבבעלות PG&E ,Southern California Edison ו-San Diego Gas & Electric. ההצעה, שעדיין נמצאת בשלבי מו"מ, תיתן למדינה שליטה על חלקן של החברות ברשת. בעוד שהערך הרשמי של הרשתות נאמד ב-3 מיליארד דולר, חברות החשמל מאמינות שהן שוות פי 3 ומנסות להביא את המדינה לכך שתשלם 9 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
התוכנית היא חלק מהאסטרטגיה שנוקט בה המושל כדי לפתור את משבר האנרגיה החמור ביותר שעבר על קליפורניה אי פעם. המושל אמר שהוא מצפה שהחברות האם של חברות החשמל הקליפורניות יושיטו עזרה ניכרת על מנת לאפשר לחברות הקליפורניות להמשיך בפעילותן.
lt/pgt

ltpgt
"זוהי עסקה מאוזנת. היא מאפשרת ללקוחות לקבל תמורה מלאה לכספם, ולחברות החשמל היא מאפשרת לחזור לפעילות סדירה, ולהשאיר את האורות דולקים", אמר. המושל הוסיף שהוא מקווה שהסיוע יוריד מעל הפרק את נושא פשיטת הרגל.
lt/pgt

ltpgt
חברות הדלק PG&E ו-Edison International טוענות כי חברות החשמל חייבות להן 13 מיליארד דולר. חברות החשמל שקעו בחוב זה במהלך החודשים האחרונים בשל רכישת דלק במחירים מרקיעי שחקים. מכיוון שהחוק בקליפורניה מסדיר מחירי מקסימום שמותר לחברות לגבות מלקוחותיהן, שתי חברות החשמל נאלצו להשתמש במשאביהן הכספיים, עד למצב שלא נותר להן האשראי הנחוץ כדי להמשיך לספק חשמל ל-24 מיליון הלקוחות שלהן בקליפורניה.
lt/pgt

ltpgt
כתוצאה מכך, מדינת קליפורניה סבלה מ-32 ימים רצופים של הפסקות חשמל. פעמיים במהלך החודש האחרון היו הפסקות חשמל חמורות שנוצרו כאשר מנהלי החברות נאבקו למנוע את קריסתה של הרשת כולה.
lt/pgt

ltpgt
דייויס אמר שהוא נמצא בעיצומו של "מו"מ אגרסיווי" עם חברות החשמל, הן בנוגע להצעה והן בנוגע למחיר, וכי הוא מקווה להגיע להסדר סופי עד תחילת השבוע הבא.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully