וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחת דיר באלאק

צחי בירן

19.8.2003 / 9:52

צחי בירן קורא למשטרת ישראל להתחיל להילחם בטרור העברייני

שרה בן אדירי, אם לשלושה וסבתא לשתי נכדות, נכנסה ביום שני בבוקר למעלית בדרום תל אביב ויצאה משם בשק גופות בדרך לאבו כביר. היא לא נהרגה בפיגוע טרור כמו שחשדו בתחילה במשטרה וגם לא מדליפת גז כמו שחשבו במכבי האש היא נפלה קורבן לניסיון חיסול חשבונות של עבריינים בעולם התחתון. החבר'ה במשפחות הפשע לא אוהבים אחד את השני ומדי פעם מחליטים לחסל זה את זה – וכל המשקיע יותר בהפקה של הסצינה - הרי זה משובח.

מאז שהפציעה ההודנה בערינו החליטו גורמי הפשע להחזיר לכתבי המשטרה ועורכי הרדיו והאינטרנט את זרימת האנדרנלין בדם. אולי המניע הוא הרצון שלהם לפתור את שעמומה של "עונת המפלפונים" המשתלטת בקיץ על התקשורת – אבל ביום שני הם חצו את כל הקווים האדומים.

מזה זמן אני מתבדח שבימינו יותר מסוכן לחלוק מרחב בית קפה עם אחד הסנדקים המקומיים מאשר עם איש חמאס עוטה חגורת נפץ. שרה בן אדירי אפילו לא היתה באותה מעלית עם יעד החיסול – הוא בכלל לא היה בבניין. אם בהתנקשות האחרונה, שהיתה לפני פחות משבועיים בדרך קיבוץ גלויות, נרצח עבריין סמים בפיצוץ מדויק שפגע רק בו בעת שנהג בג'יפ המפואר שלו, במקרה הפעם מדובר פשוט בפיגוע על רקע פלילי.

מישהו במשטרת ישראל חייב להתעורר ולהחליף סי.די רום מ"סיכול הטרור" ל"סיכול הסיכולים הלא ממש ממוקדים". ביחידה המרכזית צריכים להתחיל בכך שיאספו לשיחות דיר באלאק את כל ראשי המשפחות הרלוונטיות. במשטרה חייבים לחשוב על צעדים חריפים בדיוק כמו שצה"ל מבצע בשטחים כי מדובר כאן במחבלים עם מניעים פליליים. גם מעצר מנהלי הוא אינו רעיון מופרך במקרה זה. גורמים עברייניים בעלי פוטנציאל לבצע או להיות יעד לחיסול, צריכים להיכנס למעצר מנע או מעצר הגנתי, תלוי בנסיבות. ביטחונם של האזרחים התמימים לא יכול להיות הפקר בגלל שהם נושמים את אותו אוויר מזוהם שנושמים ראשי העולם התחתון.

אי אפשר לצפות מעבריינים המתפרנסים מהימורים לא חוקיים, זנות וסחר בסמים לפתח מצפון ולכנס מסיבת עיתונאים בחמש בערב בו יוכרז על הודנה ביניהם. שלטון החוק חייב להראות לאנשים האלה שאת החיסולים חייבים להפסיק או לפחות להרחיק את זירת הקרבות שלהם ממרכזי הערים.

במצב החריף אליו הידרדרנו אולי כדאי לשקול שהרשויות המקומיות יפרסמו רשימה של מבנים ובתי עסק מסוכנים לציבור – ולא בגלל שנבנו בשיטת פל-קל. איך יכלה לדעת בן אדירי המנוחה כי היא עובדת בבניין בו מנהל עבריין מבוקש את עסקיו? האם מישהו בתל אביב ידע שאזור הנמל מסוכן כיוון שעבריין בכיר נוהג לבקר שם לעיתים קרובות? אולי רק אחרי שניסו לחסלו שם לפני כמה חודשים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully