וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי טלרד: המשבר בנורטל הוא רק תירוץ לפיטורים

3.3.2001 / 18:53

הארץ
ltpgt
ltbgt
מאת אורה קורן
lt/bgt
עובדי טלרד החליטו אתמול להכריז על סכסוך עבודה - כך אמר יו"ר ועד עובדי החברה, דני אוחיון. בנוסף, לדבריו, פתחו העובדים במגעים לחייב את הנהלת החברה לקיים את ההסכם האחרון, שבו הבטיחה, לדבריהם, להימנע מפיטורי עובדים נוספים. אוחיון הוסיף כי העובדים החלו בהתייעצות משפטית כדי להוציא היום צו מניעה, שיחסום את העברת עבודות הייצור של החברה לקבלני משנה.
lt/pgt

ltpgt
המהלכים ננקטו על רקע הודעתו של מנכ"ל טלרד, ראובן אבי-טל, על כוונתו להביא לפרישה מרצון של 350 מעובדי החברה, מהם 275 עובדי ייצור המאוגדים בהסכמים קיבוציים. אבי-טל נימק את המהלך בצמצום הזמנות בענף הטלקום, והבהיר כי אם ועד העובדים לא יאפשר את הפיטורים, ייאלץ לסגור את כל חטיבת הייצור, המונה כ-500 עובדים.
lt/pgt

ltpgt
בסוף השבוע פירסמה נורטל , הלקוחה הגדולה של טלרד, אזהרת רווח והודיעה על ירידה במכירות ופיטורי אלפי עובדים. נורטל רוכשת 66% ממכירות טלרד. בתגובה אמר אוחיון כי התחזית לירידה במכירות היא תירוץ, שנועד לקדם את התוכנית האסטרטגית של אבי-טל לחיסול הייצור בטלרד, ולהפיכתה לחברת אחזקות של חברות סטארט-אפ בלבד.
lt/pgt

ltpgt
"חד משמעית - מדובר בתירוץ במטרה להפסיק את הייצור ולחסל את ארגוני העובדים", אמר אוחיון. "ההנהלה רוצה לחסל לחלוטין את הייצור בטלרד, ובכך - את הסכמי העבודה ונציגות העובדים". לדבריו, המגעים להוצאת צו מניעה החלו לאחר שנודע לעובדים כי אתמול התקבלה החלטה בטלרד להעביר ייצור של כ-10 סוגים של כרטיסי תקשורת לחברת SCI, המייצרת כבר בקבלנות משנה עבור טלרד לנורטל.
lt/pgt

ltpgt
אוחיון ציין כי העברת ייצור הכרטיסים לקבלני משנה תשאיר את העובדים ללא תעסוקה. לדבריו, ייתכן כי המהלך הוא חלק מהיערכות טלרד לקראת אפשרות של שביתה יזומה של עובדי הייצור. אוחיון הוסיף כי פיטורים של 275 מעובדי הייצור יובילו לסגירת חטיבת הייצור, מכיוון שיתר העובדים הם ברובם עובדי תקורה, דוגמת אנשי רכש, מזכירות ומנהלי ייצור. לדבריו, "לא ישאירו 200 אנשי תקורה על 25 עובדי ייצור".
lt/pgt

ltpgt
עוד ציין אוחיון כי אם טלרד היתה מחזירה את הייצור שהוציאה לקבלני משנה, לא היתה עולה כלל שאלת פיטורי העובדים. בתגובה אמר אבי-טל כי טלרד תמשיך לייצר בישראל, כל עוד הייצור יהיה רווחי. אבי-טל: "מה שמפסיד - אם זה כי המוצר לא טוב, או כי אי אפשר לנהל אותו - לא יישאר. אם נציגות העובדים מקבעת מצב שהיה קיים לפני עשרים שנה, לא יהיה ייצור בישראל".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully