וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפסדים לרשות בעקבות המהומות - יותר ממיליארד דולר

3.3.2001 / 18:53

כך קובע דו"ח של האו"ם; התוצר הלאומי קטן ב-50 אחוז, האבטלה עלתה מ-11 ל-38 אחוז; בכירים ברשות: ההתמוטטות הכלכלית עליה מדברים בישראל - מסגירה את הכוונות האמיתיות של הישראלים

דו"ח של האו"ם, מצביע על כך שהנזק הכלכלי שנגרם לרשות הפלסטינית מאז פרוץ המהומות עולה על מיליארד דולר. מהדו"ח, שנערך על ידי לשכת שליח האו"ם לאיזור, טריה לארסן, עולה כי מתחילת אוקטובר בשנה שעברה ועד לסוף ינואר השנה קטן התוצר הגולמי הפלסטיני בכ-50 אחוז. ההפסדים בתמ"ג הגיעו ל-907 מיליון דןלר ובשל מניעת יציאת הפועלים לעבודה ישראל נגרם הפסד בסך 243 מיליון דולר. האבטלה בשטחים הגיעה ל-38 אחוז, לעומת 11אחוז בתשעת החודשים של השנה שעברה.

"הארץ" מפרסם כי על פי הדו"ח, שתמציתו פורסמה אתמול, נגרמו ההפסדים כתוצאה ישירה משלילת חופש התנועה של אנשים וסחורות. הדו"ח יפורסם במלואו בשבוע הבא.

בתוך כך, אמרו אתמול בכירים פלסטינים כי הפירסומים בתקשורת הישראלית על התרסקות קרובה של הרשות מעידה על הכוונות האמיתיות של ישראל. למרות זאת, מביעים הגורמים נחישות להמשיך את המאבק בישראל. "סיבת הקשיים היא המצור שישראל הטילה משום שהעם הפלסטיני והנהגתו סירבו להיכנע לתכתיבים המדיניים הישראליים", מצוטט שר התיכנון ברשות, נביל שעת'.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully