וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ינון טכנולוגיות: השכר בענף ההיי-טק יתאושש רק לקראת נובמבר

3.3.2001 / 18:53

לדבריו, הירידה בשכר אינה כוללת את כל המקצועות, אלא רק את העיסוקים שאינם טכנולוגיים במובהק

הארץ
ltpgt
ltbgt
חיים ביאור
lt/bgt
"השכר בענף ההיי-טק שהחל לרדת באוקטובר 2000, ימשיך לרדת במתינות, מאחר שאנו נמצאים במעין 'בטן רכה'. ואולם, השכר יעלה שוב לקראת נובמבר. עד אז תשוב האווירה של עסקים כרגיל בחברות" - כך מעריך פרץ דמי אל, מנכ"ל ינון טכנולוגיות, העוסקת בהשמת כוח אדם לענף ההיי-טק.
lt/pgt

ltpgt
לדבריו, בניגוד לטענות של כמה חברות העוסקות בסקרי שכר, הירידה בשכר אינה כוללת את כל המקצועות, אלא רק את העיסוקים שאינם טכנולוגיים במובהק, דוגמת מנכ"לי חברות, מנהלי תכנים, אנשי שיווק ומינהלנים, שהביקוש להם ירד. לעומת זאת, מתכנתים, מנהלי צוותים, סמנכ"לי פיתוח ומנהלי פרויקטים, עדיין מבוקשים ושכרם התייצב.
lt/pgt

ltpgt
דמי אל אומר כי חברת היי-טק המבקשת לשרוד את הזמנים הקשים העוברים על הענף, תעשה נכון אם תתרחב לאלתר לתחומי פעילות נוספים, בעיקר סמוכים, לצורך פיזור הסיכונים שבפעילותה. "אנו, לדוגמה, קמנו כדי לספק שירותי השמת כוח אדם לא בכיר ושירותים נלווים לחברות היי-טק", אומר דמי אל. "חדרנו גם לתחום ההשמה של מנהלים ולתחום התרגומים עבור חברות בענף".
lt/pgt

ltpgt
לדברי דמי אל, "כדאי לחברה שחשה בסכנה קרבה, שעוסקת, לדוגמה, במיון וגיוס כוח אדם, לפתוח גם מחלקת הדרכה, או בכלל להיכנס לתחום רחוק יותר, של שיווק מוצרים. האבולוציה של ההיי-טק נמצאת בפעולה. חברות קטנות או בינוניות שמיצו את הפוטנציאל שלהן, ושהרעיון שלשמו קמו הוכרז כלא ישים ואינן מסוגלות לגייס כספים, עוברות מהעולם".
lt/pgt

ltpgt
לדבריו, מאגר העובדים הפנויים יגדל, אך בעלי המקצועות המבוקשים, שלא לדבר על הטובים שבהם, ייחטפו תמיד על ידי החברות. "שכרם של עובדים אלה", אומר דמי אל, "למרות שהתייצב עתה, צפוי לעלות מחדש ולגרור את הענף כולו לעליית מדרגה מבחינת השכר, לקראת נובמבר הקרוב".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully