וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל נטקום לשעבר תובע החברה וישפאר: שוכנעתי במרמה למכור מניותי בנטקום

3.3.2001 / 18:53

בני בירנבאום הגיש אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה על סך 1.6 מיליון שקל

הארץ
ltpgt
מאת אסף ברגרפרוינד
lt/pgt

ltpgt
המנכ"ל לשעבר של נטקום, בני בירנבאום, הגיש אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה על סך 1.6 מיליון שקל נגד נטקום, ישפאר ובעלי תפקידים בחברות, בהם הבעלים של ישפאר, לוני הרציקוביץ.
lt/pgt

ltpgt
לטענת בירנבאום, הוא שוכנע על ידי הנתבעים, במרמה, למכור את מניותיו בנטקום לישפאר, ולכן הוא מבקש מבית המשפט שיורה על ביטול ההסכם למכירת מניותיו בנטקום לישפאר.
lt/pgt

ltpgt
מכתב התביעה עולה כי ב-99' נוהלו מגעים בין ישפאר לנטקום לרכישת כל מניות נטקום מידי מחזיקי מניותיה, קבוצת עורק ומייסדי החברה. בירנבאום, שהחזיק 7.5% ממניות נטקום, סירב למכור את מניותיו בחברה מאחר שראה בה את מפעל חייו. ואולם, הוא השתכנע לאחר שהובטח לו כי ייהנה מזכויות כלכליות שוות ערך לאחזקותיו בחברה בלי להיות בעל מניות בה.
lt/pgt

ltpgt
לדבריו, על פי ההסכם למכירת מניותיו בנטקום לישפאר הובטח לו בונוס שנתי בגובה של 4% מרווחי קבוצת נטקום - שישולם בכל מקרה. כמו כן, הובטח לו בונוס מיוחד בסך 375 אלף דולר ואופציות לרכישת מניות בחברות בנות של נטקום. מכתב התביעה עולה כי הוסכם עם מנהלי ישפאר כי חלק עיקרי מהטבות אלה יותנה בכך שבירנבאום לא יפסיק מרצונו את עבודתו בחברה. זאת, מכיוון שבכירים בישפאר אמרו לו כי הם רואים בו את אחד מעמודי התווך של החברה, ובכוונתם להעסיקו שנים רבות.
lt/pgt

ltpgt
לטענת בירנבאום, ב-27 בינואר 2000 נמכרו כל מניות נטקום לישפאר תמורת 16.5 מיליון דולר. לאחר מכן, החלו מנהלי נטקום בניסיון לאלצו להתפטר מתפקידו כמנכ"ל נטקום, כדי שלא יקבל את ההטבות שהובטחו לו תמורת מכירת מניותיו.
lt/pgt

ltpgt
לטענת בירנבאום, הוא הורחק ממוקדי קבלת ההחלטות, סמכויותיו קוצצו וכחודשיים לאחר שחתם על הסכם מכירת המניות, הודיעו לו כי עליו לעזוב את החברה. משסירב לעשות כן, הודיעו לו, בעל פה, כי הוא מפוטר. במכתב שקיבל מנטקום נכתב כי החברה מקבלת את התפטרותו ממשרתו, למרות שכלל לא התפטר. בירנבאום טען כי בכך ביקשו מנהלי ישפאר להימנע מהצורך לתגמלו בהטבות המגיעות לו, על פי החוזה למכירת מניותיו לישפאר.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully