וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: כל בני הערובה המערביים בסהרה שוחררו בשלום

רויטרס

18.8.2003 / 21:49

14 התיירים האירופים נחטפו לפני מספר חודשים כשטיילו במדבר; 17 חטופים נוספים שוחררו במבצע צבאי; חוטפיהם קיבלו כסף רב עבור שחרורם

כל בני הערובה המערביים שנחטפו בסהרה שוחררו היום בשלום - כך מסר הערב גורם רשמי במאלי. בני הערובה הועברו על ידי חוטפיהם לשלטונות מאלי. 14 התיירים האירופים נחטפו לפני מספר חודשים כשטיילו באזור. רשת הטלוויזיה הגרמנית זי.די.אף. דיווחה מוקדם יותר כי התיירים ובהם תשעה גרמנים, ארבעה שוויצרים והולנדי, שוחררו אמש בצפון מזרח מאלי. דובר מטעם נשיא מאלי אישר רשמית את הידיעה.

סגן שר החוץ הגרמני, יורגן כרובוג, הגיע למאלי בסוף השבוע בכדי לטפל בסוגיית שחרור התיירים. רשת הטלוויזיה דיווחה כי ממשלת מאלי שילמה סכום גבוה לחוטפים תמורת שחרור התיירים, בבי.בי.סי דווח כי ממשלת גרמניה לא השתתפה בתשלום.

סגן שר החוץ אמר אתמול עם הגיעו לבירת מאלי, באמאקו, כי הוא משוכנע כי יצליח להחזיר את התיירים הביתה. מקור המקורב למשא ומתן המתנהל עם השובים, אמר כי "יש סיכוי גבוה להתקדמות בתהליך שתוביל לשחרור התיירים ביום שני".

14 התיירים הם חלק מ-32 איש שנלקחו בשבי על ידי קבוצה איסלאמית בחודש פברואר השנה במהלך טיולים שערכו במדבר סהרה. החוטפים משתייכים לקבוצת המורדים האלג'יראית המנהלת מלחמת אזרחים באלג'יריה כבר למעלה מעשור. כן ידוע כי החוטפים קשורים גם לארגון אל קאעדה. 17 מהשבויים שוחררו במבצע צבאי שנערך על ידי צבא אלג'יריה. אחת מהשבויות, תיירת מגרמניה, מתה לפני כחודשיים לאחר שלקתה בשטף דם במוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully