וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגודה לזכויות האזרח: אוניברסיטת בר אילן מפלה מרצים חילוניים

3.3.2001 / 18:53

לטענת האגודה ההפליה מתבצעת על ידי קביעת מכסות של מרצים שאינם דתיים; דיקן פקולטה מתבקש למלא בטופס הקבלה אם המועמד הוא חילוני או דתי; היועץ המשפטי של בר אילן מכחיש


אוניברסיטת בר אילן מפלה מרצים חילוניים לקבלתם לעבודה ובקידומם. כך טוענת האגודה לזכויות האזרח התלונה שהגישה למועצה להשכלה גבוהה. לטענת האגודה ההפליה מתבצעת על ידי קביעת מכסות של מרצים שאינם דתיים.

היועץ המשפטי של האגודה, עו"ד דן יקיר, אומר כי מספר מרצים מאוניברסיטת בר אילן התלוננו כי קידומם נפגע עקב היותם חילוניים, אולם הם נרתעו מלמחות על הדבר מחשש לעתידם האקדמאי.

"ידיעות אחרונות" מדווח כי במכתב התלונה שהעביר יקיר מצוין שמדיניות האוניברסיטה באה לידי ביטוי כבר בטופס "התאמה למוסד". בטופס נדרש דיקן הפקולטה לציין אם המועמד הוא דתי או חילוני.

לטענת יקיר המדיניות המפלה התבטאה גם בדברים שאמר דיקן הפקולטה למדעי הרוח, פרופסור רונן קצוף, בישיבה של ועד תוכניות לימודים ומינויי של מדעי הרוח. לדבריו פרופ' קצוף ציין בישיבה שלושה מועמדים שאינם דתיים וציין כי מחובתו לקיים את מדיניות ההתאמה למוסד. את המינויים של מרצים חילוניים הוא הגדיר כ"נורות אדומות".

היועץ המשפטי של האוניברסיטה, עו"ד דרור פרנקל, הכחיש את הטענות ואמר כי בתהליכי הקידום המקצועי של המרצים, שיקולי אמונה אינם נלקחים בחשבון. האגודה לזכויות האזרח לא הסתפקה בתגובת האוניברסיטה ופנתה למועצה להשכלה גבוהה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully