וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורס באוניברסיטת מישיגן: "איך להיות הומו"

18.8.2003 / 12:54

תכנית הקורס: דיון באייקונים הומואים, דיוות, שרירים וסטייל; גורמים שמרנים: הפרופסור מנצל כספי מסים לקידום אג'נדה פוליטית

קורס שייפתח זה השנה השלישית באוניברסיטת מישיגן באן הארבור, ילמד את הסטודנטים "איך להיות הומואים". הקורס שנקרא, "איך להיות הומו: הומוסקסואליות גברית וטקס החניכה" גרם למלחמת תרבות של ממש בתוך הקמפוס.

ה"וושינגטון טיימס" מדווח כי לוביסטים למען "ערכי המשפחה" במישיגן הכריזו מלחמה נגד דייוויד מ. הלפרין, הפרופסור שמעביר את הקורס, בשל מה שהם מגדירים "מיליטנטיות פוליטית חסרת פשרות" בה הוא נוקט. הפרופסור מלמד לימודי הומואים, לסביות וטרנסג'נדרים בחוג ללימודי מגדר באוניברסיטה.

אחד מפטרוני "ערכי המשפחה" במדינה, גארי גלן, אמר כי פרופ' הלפרין והאוניברסיטה "אשמים בביצוע פשעי רמייה נגד הסטודנטים של אוניברסיטת מישיגן ותושבי המדינה בכך שהם מפיצים את התעמולה הקווירית שלהם בכיסוי של לימודי התרבות ובשם החופש האקדמי, על חשבון משלם המסים".

גלן, יו"ר סניף מישיגן של "התאחדות המשפחה השמרנית האמריקאית", וחבר בבית הנבחרים של מדינת מישיגן, ניסה למנוע העברת תקציבים לקורס כבר עם פתיחתו בשנת 2000, ללא הצלחה. רוב חברי הפרלמנט במישיגן הצביעו נגד הצעתו לקצץ את כל התקציבים ללימודי הומואים, לסביות וטרנג'נדרים.

בשבוע שעבר הוא חידש את מסע הצלב שלו נגד פרופ' הלפרין והחוג בו הוא מלמד. גלן הפציר במושלת הדמוקרטית של מישיגן, ג'ניפר מ. גראנהולם, בבית הנבחרים ובמועצת האוניברסיטה "למנוע מההומואים לנצל את כספי המסים לסבסוד האנג'נדה הפוליטית שלהם".

טקס חניכה של הומואים

פרופ' הלפרין מצדו טוען, כי גלן פשוט לא הבין את מטרת קורס "איך להיות הומו". לדבריו, "הקורס לא מלמד את הסטודנטים איך להיות הומואים, אלא בוחן בביקורתיות את ההנחה השגויה של סטרייטים והומואים כאחד, לפיה ישנו טעם ספציפי להומואים בלבוש, במוסיקה, בקולנוע ובסמלים תרבותיים אחרים".

עוד הוא הוסיף כי הסיבה לקיום קורסים מעין אלו, היא לא כדי שמרצים הומואים יוכלו "לאנוס את האוניברסיטה להגשים את מטרותיהם, אלא כדי ללמד את הסטודנטים מחקרים תרבותיים שמאירים באור חדש את ההיסטוריה, התרבות החברה והמחשבה".

בתיאור הקורס באתר האינטרנט של האוניברסיטה נכתב כי הסטודנטים יבחנו פעילויות ותוצרי תרבות הומואית כמו נשיות, הערצת הדיוות, דראג-קווינס, תרבות השרירים, טעם, סטייל ואקטיביזם פוליטי. כמו כן הקורס יערוך השוואה בין טקסי חניכה בחברה הגברית הסטרייטית לבין תפקידם של טקסים אלו בתרבות ההומואית.

אימוץ טקס החניכה והדגשתו על ידי הלפרין, היא ככל הנראה הדבר שמרתיח את גלן וחבריו השמרנים יותר מכל. "זו שערורייה שמשלם המסים צריך לממן טקס חניכה הומואי בקורס של הלפרין שמוביל לאורח חיים של הרס עצמי", אמר גלן.

למרות המחאות, דיקן לימודי ההסמכה באוניברסיטת מישיגן, רוברט מ. אוון, לא מתכוון לחזור בו מתמיכתו בפרופ' הלפרין. לדבריו, "הקורס לא מלמד סטודנטים איך להיות הומואים אלא מראה כיצד יחידים בחברה יוצקים משמעויות ואמונות לתרבות ההומואית מתוך הספרות והאומנות". עוד הוא אמר כי הלימודים יהיו שימושיים לסטודנטים מהפקולטות למדעי החברה והמשפטים שבמהלך הקריירה שלהם ייתקלו באנשים רבים ומגוונים. לדבריו, הדבר שמרתיע את אותם שמרנים הוא כותרתו של הקורס שאינה מעידה רבות על תוכנו.

גם העובדה כי פרופ' הלפרין נחשב לפופולרי ביותר בכל הקמפוס הועילה להמשך קימו של הקורס. דוברת האוניברסיטה סיפרה כי מחאות שמרניות מעין אלו רק מגבירות את הביקוש לקורס, שהוא גדול ממילא. לדבריה, סטודנטים נאבקים ונאלצים להתמודד עם רשימות המתנה כדי להיכנס לקורסים בהנחייתו של פרופ' הלפרין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully