וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובינשטיין יבדוק התערבות שרון לטובת חבריו

18.8.2003 / 12:15

לפי החשד, ראש הממשלה ביקש למזער הפגיעה בשכניו מכפר מל"ל בנוגע להפקעת נחלתם; היועץ הורה לעכב ההחלטה על הפיצוי

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, הורה להקים צוות בדיקה שיבחן את הפרסומים, לפיהם התערב ראש הממשלה, אריאל שרון, לטובת האחים מלמוד - חבריו בכפר מל"ל - בעניין הפיצוי עבור הפקעת קרקעותיהם לצורך סלילת כביש. בראש הצוות תעמוד הפרקליטה רחל סוכר. היא פנתה למשרד התחבורה ולמע"צ בבקשה לקבל חומרים בעניין. בקול ישראל דווח, כי רובינשטיין הורה לעכב לפי שעה את יישום ההחלטה בעניין הפיצוי למשפחת מלמוד.

מוקדם יותר פנה ח"כ רן כהן (מרצ) פנה ליועץ המשפטי בדרישה לפתוח בחקירה בעניין. על פי החשד, שוחח שרון עם מנכ"ל משרד התחבורה, בן ציון סלמן, זמן קצר לפני פגישתם של נציגי המשרד עם בעלי הקרקע, ולבסוף סוכם בין הצדדים על הגדלת סכום הפיצויים. לטענת ח"כ כהן, קיים חשד כי שרון פעל במצב של ניגוד עניינים.

שר החקלאות, ישראל כץ (ליכוד), אמר הבוקר לקול ישראל כי אין פסול בפעולת שרון. לדבריו, לראש הממשלה ולשכניו לא היה אינטרס משותף, "ולגיטימי שראש הממשלה ידאג לכך שאזרח יקבל טיפול הוגן".

שר התחבורה, אביגדור ליברמן (האיחוד הלאומי), אמר הבוקר כי שיחת הטלפון של ראש הממשלה עם מנכ"ל משרד התחבורה בנוגע לעניינם של ידידיו מכפר מל"ל היא טבעית וסבירה. בראיון לגלי צה"ל אמר ליברמן כי הדקדוק של התקשורת בנושא הזה נראה לו מיותר. "אם היתה שיחת טלפון של ראש הממשלה למנכ"ל המשרד, אני מניח שזה לא הראשונה ולא האחרונה - זה טבעי".

"אגב פגישה בין ראש הממשלה למרדכי מלמוד"

כתבי "הארץ", ברוך קרא וענת ג'ורג'י, מוסיפים:

האחים מנשה ומרדכי מלמוד - כמו משפחתו של ראש הממשלה - הם בעלי נחלה בכפר מל"ל. מע"צ מתכוונת להפקיע משטחם דונם ורבע לצורך סלילת כביש 531 - אחד מכבישי הרוחב של חוצה ישראל באזור השרון, המחבר את כביש חוצה ישראל עם כביש החוף - ולפצות אותם על הפקעת הקרקע. לפי השומה שנערכה במע"צ לפני כשנה וחצי, ומהווה בסיס לקביעת גובה הפיצוי על הפקעת קרקע בגין סלילת כביש, אמורים היו האחים מלמוד לקבל 651 אלף דולר.

האחים מלמוד התנגדו לעצם ההפקעה והגישו לבית המשפט תביעה בעניין. כמו כן העלה מרדכי מלמוד את טענותיו בפני שרון: "אגב פגישה בין ראש הממשלה לבין מרדכי מלמוד, העלה מלמוד, בין השאר, טענות לגבי תוואי כביש 531", נמסר מלשכת ראש הממשלה. "שרון הבהיר למר מלמוד כי אינו מכיר ואינו עוסק בנושא והפנה אותו לגורמים הממונים, קרי משרד התחבורה. שרון התקשר למנכ"ל משרד התחבורה, בן ציון סלמן, כדי שייפגש עם מלמוד וישמע את תלונתו".

ביום חמישי שעבר נפגש סלמן עם נציג האחים מלמוד, כדי להגיע לפשרה בעניין שתאפשר את ביטול התביעה. זמן קצר לפני הפגישה התקשר שרון לסלמן. לטענת מנכ"ל משרד התחבורה, השיחה לא נסבה כלל על עניין הפיצויים; לפי סלמן, שרון ביקש למזער את הפגיעה במשפחת מלמוד, לאחר שלטענתו כבר שילמו מחיר יקר בגין סלילת הכביש. מנכ"ל משרד התחבורה הוסיף כי ראש הממשלה לא ניסה להשפיע עליו בעניין, אלא ביקש ממנו לבדוק כיצד ניתן לסייע להם תוך הפקעה של שטח מצומצם ככל הניתן. סלמן הוסיף כי מעבר לקרקע החקלאית, ההפקעה גם תחייב הפקעת מבנים.

בפגישה שהתקיימה מאוחר יותר במשרדו של סלמן השתתפו, בין היתר, גם עו"ד שוקי חורש, שייצג את האחים מלמוד; מנכ"ל מע"צ, עמי לקס; ומנהל מחוז מרכז במע"צ, ראובן יום-טוב. אתמול הסביר סלמן, כי לאחר עדכון שערי הדולר וגובה הריבית העריכה מע"צ את גובה הפיצוי בכ-700 אלף דולר. מנגד דרשו האחים מלמוד פיצוי של 750 אלף דולר. כפי שקורה לעתים קרובות במקרים דומים, השיגו הצדדים פשרה שלפיה יסתכם הפיצוי ב-720 אלף דולר.

משרד ראש הממשלה: שרון לא עסק בנושא

ממשרד ראש הממשלה נמסר אמש, כי מעבר לכך שהפנה את מלמוד למנכ"ל משרד התחבורה ושביקש מהמנכ"ל להיפגש איתו, "שרון לא עסק בנושא, אינו מכיר את פרטיו וממילא גם לא התערב בו".

מרדכי מלמוד מסר כי הוא מתנגד להפקעת הקרקע, שהיא רכושו הפרטי. הוא סירב להתייחס לטענות בדבר מעורבותו של שרון. גם עו"ד חורש סירב להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully