וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקי כנפו תפוטר

18.8.2003 / 8:29

לאחר חודשיים של מאבק, החליטה מעסיקתה בחברת הקייטרינג לוותר על שירותיה במסגרת קיצוצים; כנפו: "בסופו של דבר אסתדר"

לאחר חודשיים של מאבק, ויקי כנפו עומדת לאבד את עבודתה. "ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר כי חברת הקייטרינג המנהלת את חדר האוכל של המעון לילדים בבסיס חיל האוויר ליד מצפה רמון, החליטה שלא להשתמש עוד בשירותיה של ויקי.

כנפו עבדה בחברת הקייטרינג בשליש משרה ועם יציאתה למאבק, הודיעה כי היא יוצאת לחופשה מעבודתה. אתמול התקשרה כנפו לקרובת משפחתה שעובדת אף היא בחברת הקייטרינג והתברר לה כי מעסיקתה, לאה סבח, החליטה שלא להשתמש עוד בשירותיה. היא תפוטר בחודש ספמטמבר במסגרת קיצוצים.

"אני עצובה מאוד שמפטרים אותי לאחר שנתיים של עבודה ודווקא כשאני נמצאת בעיצומו של מאבק למען אימהות חד הוריות כדי שיצטרפו למעגל העבודה", אמרה אתמול כנפו בכאב. "לא ציפיתי שכך יקבלו את המאבק שלי. עצוב גם שאישה היא זו שמפטרת אותי".

עם פיטוריה, תאלץ כנפו לחתום בלשכת התעסוקה, דבר ממנו ביקשה להימנע עד כה."הייתי רוצה שכולן יעבדו בכבוד ויקבלו שכר הוגן ולא דמי אבטלה. אבל אני אופטימית ומאמינה שבסופו של דבר אני אסתדר".

סבח, מעסיקתה של כנפו, אמרה בתגובה כי חודשיים היא שמרה לה את משרתה. "קראתי בעיתון שהיא מתכוונת להישאר במאהל וסידרה לבן שלה לימודים בירושלים. בגלל מעבר של אחת הטייסות בבסיס, אני לא צריכה שתי מבשלות. בלית ברירה לא לקחתי בחשבון את ויקי, שממילא החליטה לא לחזור בספטמבר. מה מצפים שאשאיר את הילדים בחדר האוכל ללא מבשלת?".

קצבת הבטחת ההכנסה הופסקה

כנפו משלמת מחיר אישי על מאבקה לא רק מול מעסיקתה אלא גם מול רשויות המדינה. מזה כחודשיים היא לא מקבלת מהביטוח הלאומי את קצבת הבטחת ההכנסה מאחר ולא התייצבה ללשכת התעסוקה במקום מגוריה. כנפו מצדה טוענת כי היא אינה צריכה כלל להתייצב בלשכת התעסוקה, מאחר והיא עובדת. בנוסף לכך, היותה אם חד הורית מקנה לה את הזכות לקבל מענק לימודים עבוד בנה הקטן, אך גם מענק זה לא ניתן לה. "כל זה לא ישבור אותי. אני מאמינה במאבק שלי ואמשיך איתו עד הסוף".

המשנה למנכ"ל עמותת ידיד, רן מלמד, נרתם לסייע לכנפו ופנה יחד עמה להנהלת הביטוח הלאומי, שם מילאה את הטפסים לקבלת המענק עבור בנה. מהביטוח הלאומי נמסר כי בעיית העברת הקצבאות לאימהות השוהות המאהל ידועה וכי בימים הקרובים ייבדק כיצד ניתן לסייע להן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully