וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי ברק: אם הוא לא יתמנה לשר ביטחון אין ממשלת אחדות

3.3.2001 / 18:53

ח"כ שירי: מפלגת העבודה תתקשה להיכנס לממשלת אחדות עם דרישות החרדים; ישיבת המרכז נדחתה - ברק מנסה לגייס תמיכה למינויו לשר הביטחון; שרון: אחדות חשובה יותר מחשבונות פוליטיים

מקורביו של ראש הממשלה היוצא, אהוד ברק, אומרים הערב כי אם הוא לא יכהן כשר ביטחון בממשלת אחדות לאומית היא לא תקום. מקורבו של ברק, ח"כ ויצמן שירי, אמר הערב לערוץ 2 כי מפלגת העבודה תתקשה להיכנס לממשלת אחדות עם גנדי וליברמן וכן עם דרישות החרדים בנושא חוק טל.

מזכ"ל מפלגת העבודה, רענן כהן, אמר כי יש מספר נושאים נוספים לברר לפני שמרכז המפלגה ידון בממשלת האחדות. היום בצהריים סוכם כי ישיבת מרכז מפלגת העבודה שאמורה היתה להתקיים השבוע תדחה. בהתייעצות בין ברק לבין השרים בנימין בן אליעזר, דליה איציק, אברהם שוחט, רענן כהן ומתן וילנאי הוחלט כי תתקיים ישיבת מרכז אחת בלבד, שתדון בכל הסוגיות הקשורות להקמת ממשלת אחדות. בין הסוגיות שידונו: קווי היסוד של ממשלת האחדות, ההסכם הקואליציוני ורשימת שרים. לפי שעה לא נקבע מועד מחודש לישיבה.

גורמים בעבודה ציינו כי ראש הממשלה היוצא ביקש פסק זמן עד הישיבה, על מנת לנסות ולשכנע חברי מרכז לאשר את מינויו לשר הביטחון בממשלת שרון.

שריד: אין אפשרות שנתמוך בברק פעם נוספת


ההתנגדות למינויו של ברק לשר הביטחון בממשלת האחדות התפשטה היום גם מחוץ למפלגת העבודה. יו"ר מרצ, יוסי שריד, תקף היום את ברק על כוונתו להצטרף לממשלה כשר ביטחון. שריד אמר כי אין שום סיכוי שמחנה השלום יתמוך פעם נוספת באיש שהסכים לשבת בממשלת "טהראן - אסואן". אין אפשרות שמחנה השלום יתמוך בברק פעם נוספת, לאחר שהסכים לשבת בממשלה עם שרון, ליברמן וזאבי". שריד אמר כי יעשה נכון ברק אם ישוב אל הודעת התפטרותו מליל הבחירות.

יו"ר סיעת המפד"ל, שאול יהלום, הודיע היום כי מפלגתו לא תצטרף לממשלה אם ראש הממשלה הנוכחי, אהוד ברק, יכהן בה כשר ביטחון. "לא יתכן שמי שנכשל בתפקידו כראש ממשלה ושר ביטחון ימונה לתפקיד כה מרכזי לאחר שדרכו המדינית והביטחונית נחלה כישלון מוחץ בבחירות". לעומת זאת בש"ס וביהדות התורה אמרו כי הם לא יתנגדו לצירופו של ברק לממשלת אחדות.

השר חיים רמון, ממובילי המאבק נגד ברק, התפטר במהלך סוף השבוע מחברותו בצוות ההיגוי למשא ומתן הקואליציוני של מפלגת העבודה. רמון טען כי מדובר במצג שווא לתקשורת שעושה ברק. הוא זועם על ראש הממשלה היוצא, שחזר בו מהבטחתו לפרוש מהחיים הפוליטיים, והביע נכונות לשמש כשר ביטחון בממשלת האחדות. בשבת בצהריים נפגש רמון עם ראש הממשלה הנבחר אריאל שרון, זה ביקש ממנו להצטרף לממשלת האחדות. בנוסף, נודע היום כי שרון אמר לרמון שאינו מתעקש על כך שברק יהיה שר ביטחון בממשלתו, דבר שהכעיס את ברק.

שרון: להתעלות מעל שיקולים פוליטיים


שרון קרא הערב למפלגות השונות להתעלות מעל שיקולים פוליטיים ואישיים ולפעול להקמת ממשלת אחדות לאלתר. "אחדות בעם מול המצב הביטחוני הקשה והאתגרים המדיניים, חשובה יותר מחשבונות פוליטים", אמר שרון בהודעה שפירסם. בליכוד טוענים שהמאבק הפנימי סביב אהוד ברק מעכב את הקמת ממשלת האחדות הלאומית.

בנושא המרד נגד אהוד ברק במפלגתו אמר שרון בצהריים כי "אנחנו מנהלים מו"מ עם מפלגה, איננו מתערבים בענייניה הפנימיים של מפלגה זו או אחרת ואיננו קובעים מה תבחר מפלגת העבודה ומה תחליט". בהתייחס לביקורת מצד מפלגות הימין על מינוי ברק לתפקיד שר הביטחון אמר שרון כי "ממשלת האחדות תקום בכל מקרה".

ובמקביל לתככים בתוך מפלגת העבודה נציגי הליכוד והעבודה, נפגשו אמש על מנת לסכם את רשימת המשרדים שתקבל העבודה במסגרת ממשלת אחדות. בעבודה מעוניינים, לבד מתיקי החוץ והבטחון, בחמישה מבין שבעה התיקים: משפטים, פנים, בינוי ושיכון, תחבורה, תעשיה ומסחר, חקלאות, תשתיות. יחד עם זו מעריכים בעבודה כי תיקי המשפטים והפנים יישארו בידי הליכוד, ועל כן בקשתם מכוונת בעיקר לחמשת התיקים האחרים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully