וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 הרוגים מירי מרגמות על כלא בבגדד

רויטרס

17.8.2003 / 15:56

לוחמי גרילה תקפו את חצר הכלא שנמצא בשליטת האמריקאים; האסירים במקום מוחזקים באוהלים; חשד: תושבים המתנגדים לכיבוש גורמים חבלות לצינורות נפט

שישה עיראקים נהרגו ו-59 נפצעו בהפצצת מרגמות על כלא אבו גאריב בבגדד, שנמצא בשליטת צבא ארה"ב. שלושה אסירים נהרגו במקום ושלושה נוספים מתו מפצעיהם בבתי החולים.

עדיין לא ברור מי עומד מאחורי המתקפה, אך צבא ארה"ב טוען כי מדובר בשאריות תומכיו של סדאם חוסיין הפועלים כלוחמי גרילה, בשיתוף עם מילטנטים איסלאמיים זרים.

500 עצירים עיראקים מוחזקים בכלא, ביניהם עבריינים פליליים וכן לוחמי גרילה החשודים בפעילות עוינת כלפי הכוחות האמריקאים במדינה. כלא אבו גאריב ידוע לשמצה מתקופתו של סדאם חוסיין, כבעל תנאים קשים במיוחד.

דובר של צבא ארה"ב סיפר כי 30 עצירים נפגעו כתוצאה מפצצות המרגמה שנפלו בחצר בית הכלא. לדבריו, רובם הצליחו לברוח החוצה בכוחות עצמם, וחלק פונו לבתי חולים שדה של צבא ארה"ב.

רוב האסירים בכלא אבו גאריב מוחזקים באוהלי שדה מוקפים בחוטי תיל. התאים הבנויים עוברים שיפוץ על ידי המנהל האמריקאי כדי להפכם בעתיד למרכז לשיקום האסיר של בגדד.

פיצוץ בצינור מים בבגדד

פיצוץ בצינור מים מרכזי בצפון בגדד גרם להצפה של רחובות סמוכים והפסקה באספקת המים לחלקים נרחבים בבירה העיראקית. מקור מקומי סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי החבלה נגרמה מפיצוץ מטען. חבלות בצינורות מים, נפט וכבלי חשמל מעכבים את ניסיונות הממשלה הזמנית בעיראק לשקם את תעשיית הנפט במדינה ולספק שירותים בסיסיים לאוכלוסיה.

הצינור החשוב שמייצא נפט מצפון עיראק לטורקיה הפסיק אתמול את פעולתו בגלל דליקה ובעיות טכניות נוספות, ימים ספורים לאחר שנפתח מחדש וגרם לאופטימיות בשוק הנפט העולמי. הממונה על הנפט בעיראק מטעם השלטון האמריקאי, תמיר רדבאן, אמר כי יש סבירות גבוהה לכך שמטען חבלה שהונח על צינור הנפט מעיראק לטורקיה הוא הסיבה לדליקה שפרצה בצינור.

בעיראק מעריכים, כי תושבים המתנגדים לכיבוש האמריקאי במדינה גרמו גם לשורת חבלות נוספות שאירעו לאחרונה במתקני נפט במדינה. פול ברמר, ראש המינהל האזרחי בעיראק, אמר כי הנזק הכלכלי מסגירת צינור הנפט המרכזי לטורקיה מוערך ב-7 מיליון יורו ליום.

חייל מדנמרק נהרג מירי חמוש עיראקי בדרום המדינה. זהו ההרוג הדני הראשון במלחמה בעיראק. דנמרק שלחה 400 חיילים לעיראק על מנת לייצב את המצב בעיר בצרה. החייל נהרג הלילה לאחר קרב יריות עם אזרחים עיראקים שנעצרו לביקורת. שני חיילים אמריקאים נפצעו הבוקר מירי לעברם בבגדד לאחר שיצאו ממסעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully