וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: 10 עצורים בחשד למעורבות בפיגוע בבירה

17.8.2003 / 11:57

המדינה חוגגת היום את יום העצמאות ה-58; כוחות הביטחון בכוננות מוגברת מחשש לפיגועים נוספים

משטרת אינדונזיה עצרה עשרה חשודים במעורבות בפיגוע במלון "מריוט" בבירה, ג'קרטה, שאירע בתחילת אוגוסט. מפקד המשטרה, גנרל דאי באכטיאר, אמר לכתבים כי החשודים נעצרו בשני גלי מעצרים שביצעה מהמשטרה האינדונזית. בפיגוע נהרגו 12 בני אדם ולמעלה מ-150 נפצעו.

מפקד המשטרה סיפר על מעצר החשודים במהלך חגיגות יום העצמאות ה-58 למדינה, החל היום. כוחות הביטחון האינדונזיים העלו את רמת הכוננות ונפרשו בכל רחבי המדינה, מחשש שגורמים קיצוניים ינסו לבצע פיגועים במהלך החגיגות. בבי.בי.סי דווח, כי כוחות מיוחדים של המשטרה נפרסו מסביב למלונות, כנסיות, בנייני ממשל ומרכזי הסחר בבירה.

"החקירה עדיין בעיצומה, ואנו מחפשים אחר חשודים נוספים", אמר באכטיאר. כוחות הביטחון האינדונזיים סיפרו כי הצליחו לזהות את המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע במלון. לדברי באכטיאר, מבצע הפיגוע הוא אסמאר לאטינסאני, תושב האי האינדונזי סומאטרה, בן 28. ראשו התגלה בזירת הפיגוע, וזוהה לאחר מכן על ידי שני פעילים של ארגון הטרור ג'מעה אל-איסלאמייה הכלואים במדינה.

חאמבלי - "בן לאדן של דרום מזרח אסיה"

הידיעה על מעצר החשודים, הגיע לאחר הדיווח על מעצרו של הטרוריסט חאמבלי בתאילנד. חאמבלי, שהיה החוליה המקשרת בין אל קאעדה לג'מעה אל-איסלמייה, היה הטרוריסט המבוקש ביותר באסיה וכונה "בן לאדן של דרום מזרח אסיה".

חאמבלי נחשב למתכנן הפיגוע שבוצע באי באלי באוקטובר אשתקד, בו נהרגו 202 בני אדם. גורמי ביטחון בעולם טוענים כי הוא קשור גם לפיגוע שבוצע במלון מריוט בג'קרטה. יחד עם חאמבלי נעצרו גם אשתו ומוחמד זובייר, מי שזוהה כאיש הכספים של ג'מעה אל-איסלמייה. בכליהם של העצורים נמצא מחשב נייד עם חומר רב על פעילות רשת הטרור. כמו כן נתפסו רובה אמ-16 ושלושה אקדחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully