וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוותיקן הורה להשתיק מקרי התעללות מינית בכנסיה

17.8.2003 / 10:50

ה"אובזרוור": מסמך שנכתב ב-1962 הורה לכל הבישופים לשמור על סודיות בנושאים הקשורים לעברות מין; בוותיקן מאשרים את קיומו של המסמך

הוותיקן הורה לכל הבישופים של הכנסיה הקתולית ברחבי העולם להשתיק ולהמנע מפרסום מקרים של התעללות מינית מצד אנשי הכנסיה - כך מדווח ה"אובזרוור" הלונדוני. העיתון פרסם אתמול מסמך בן 69 עמודים, שנכתב ב-1962, ונשלח לכל הבישופים ברחבי העולם שנגדם או נגד הכמרים בכנסיותיהם הוגשו תלונות על התעללות מינית, הטרדות מיניות ומעשים מגונים.

המסמך, שנחתם בידי האפיפיור יוחנן ה-23, קורא להקפיד על סודיות, בכל עניין הנוגע להאשמות אנשי הכנסיה בביצוע עברות מין. המסמך כולל בתוכו מספר איומים "לזרוק" מהכנסיה הקתולית את מי שיפר את הוראת האפיפיור.

הוראת הוותיקן הגיעה לאחרונה לידיו של עורך הדין הטקסני, דניאל שיעה. לדבריו, כומר גרמני המקורב לוותיקן העביר לו עותק מהמסמך. "המסמך מהווה הוכחת לקשר השתיקה של הכנסיה הקתולית בכל הקשור לעברות מין", אמר עורך הדין לעיתון. "זהו ניסיון מרושע להשתיק מעשי פשע". שיעה העביר את המסמך לידי רשויות ארה"ב.

הבי.בי.סי מדווח, כי הוותיקן אישר שמדובר במסמך אותנטי שנכתב על ידי הכנסיה, אולם בכס הקדוש מכחישים כי מדובר במזימת השתקה מאורגנת של עברות מין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully