וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על חידוש ציד הלווייתנים באיסלנד

17.8.2003 / 10:40

14 שנה לאחר שנאסר בחוק, יצאו דייגים לשיט בו יהרגו 38 מהיונקים הימיים; איסלנד: הציד נועד למטרות מדעיות; בבריטניה קוראים להחרים דגים מהמדינה

14 שנה לאחר שנאסר בחוק, שבו דייגים לצוד לווייתנים בחופי איסלנד. הדייגים יצאו השבוע להפלגה בת שישה שבועות, במהלכה הם צפויים להרוג 38 לווייתנים. זאת, על אף מחאתם של שרים בממשלה, ארגוני זכויות בעלי חיים וקבוצות למען הסביבה.

איסלנד מסרה כי הצייד נועד למטרות מדעיות, כדי להגן על הדגה. לדברי המדינה, חופיה עשירים בלווייתנים, שמאיימים על הדגים ומסכנים את אוכלוסיתם. מאז המאבק הבינלאומי בציד לווייתנים, לא ניצוד אף אחד מהם - ומספרם עלה באופן המסכן את הדגים.

ואולם, הקרן הבינלאומית לרווחת בעלי חיים מסרה כי אין שום בסיס מדעי ל"מבצע". לדברי הארגון, אסור לאיסלנד להשתמש בטיעון המדעי כדי להסוות את רצונה בחידוש הדייג המסחרי. גם ממשלות ארה"ב ובריטניה גינו את ההחלטה.

הארגון הבריטי, "החברה המלכותית למניעת אכזריות לבעלי חיים", אף קרא לתושבי המדינה לחשוב פעמיים לפני שהם קונים דגים שמקורם באיסלנד. תעשיית התיירות באיסלנד הצטרפה אף היא למבקרי ההחלטה, מחשש שהיא תפגע בתדמית המדינה. אחת האטרקציות הפופולריות באיסלנד היא צפייה בלווייתנים.

גרינפיס שיגרה את ספינת המאבק לחופי המדינה

"ציד-לווייתנים הוא חלק מעברה של איסלנד, וחייב להישאר כזה", אמר גרד לאופולד, בכיר בארגון "גרינפיס". לדבריו, "אנחנו אמנם לא מתיימרים לשנות את דעתם של תושבי המדינה, אבל בהחלט מתכוונים לתת לאיסלנדים את הביטחון לומר "לא" לציד.

מאז 1989 לא מבוצע ציד לווייתנים באיסלנד. ב-1992 פרשה המדינה מהוועדה הבינלאומית לציד לווייתנים - הגוף שאחראי על הסדרת הציד - אך שבה אליו בתנאים מגבילים בשנה שעברה. ארגון גרינפיס שיגר את ספינת הדגל שלו, "לוחמי הקשת", למשימתה באיסלנד. בתוך שנתיים היא תגיע למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully