וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סורוקה עשוי להיתבע במליונים

17.8.2003 / 7:57

עשרות חולים פנו לעורכי דין המתמחים בתביעות רשלנות רפואית; שוקלים לתבוע גם את "הכללית" ומשרד הבריאות; פרקליטו של הרופא הנרקומן: הרשלנות האמיתית היא של ביה"ח

בית החולים "סורוקה", שירותי בריאות כללית ומשרד הבריאות עשויים להיתבע בעשרות מליוני שקלים על ידי הנשאים של נגיף הצהבת, שקיים חשד שנדבקו על ידי רופא מבית החולים. עורכי דין המתמחים בתביעות רשלנות רפואית קיבלו בימים האחרונים טלפונים מנשאים, שביקשו להתייעץ ושכרו את שרותיהם.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי פרקליטו של הרופא הנרקומן, סרגיי פונטוס, התפטר מייצוגו בעקבות פניות שקיבל מנשאים. עורך הדין גד זילברשלג, המייצג את פונטוס, אמר ל"מעריב" כי "הרשלנות האמיתית היא של בית החולים". לדבריו, "ההנהלה ידעה שהוא נשא אך לא טרחה ליידע את המטופלים". זילברשלג תובע לפתוח בחקירה נגד הנהלת בית החולים ורופאים שעבדו יחד עם הרופא ולא דיווחו למטופליו על מחלתו.

בסוף השבוע עלה ל-21 מספר הנשאים שנדבקו במחלה בבית החולים. מתוך 806 חולים שנבדקו, נמצא כי עשרה נדבקו ישירות מהרופא ו-11 נוספים נדבקו בנסיבות שאינן ידועות.

שוחרר למעצר בית הרופא שחשוד בשיבוש הליכים

ד"ר פונטוס ערער ביום שישי על מעצרו, וטען כי חומרת החשד אינה מחייבת החזקתו במעצר. השופטת ורד מרוז דחתה את הבקשה. במקביל, החל הדיון בעניינו של הרופא רומן דפסמס מאופקים, שנעצר בחשד לשיבוש הליכי חקירה. במהלך הדיון התברר כי המשטרה טוענת שהדריך את אשתו של הרופא המרדים כיצד לנהוג בחקירתה, מה לומר ומה לא, וביקש ממנה כי לא תזכיר את שמו.

סניגורו, עו"ד נעם אליגון, טען שהוא נעצר רק בגלל ההד הציבורי בפרשה, וכי הסיוע שלו לפונטוס היה "יותר חברי מאשר פלילי". בית המשפט שחרר אותו למעצר בית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully