וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקה תקדימית: ביה"ד לעבודה ביטל פיטוריו של מהנדס בכיר באינטל והורה להשיבו לעבודה

3.3.2001 / 18:53

ביהמ"ש התחשב בשיקוליו גם בכך שפיטורי העובד נעשו כ-3 חודשים לפני מועד מימושן של האופציות שבידי העובד


ltpgt
בהחלטה תקדימית הוציא בית הדין לעבודה בחיפה צו זמני המבטל פיטוריו של מהנדס בכיר באינטל והורה לחברה להחזירו לעבודה עד שתתקבל החלטה בתביעתו נגדה.
lt/pgt

ltpgt
מתאור מהלך הדברים בהחלטת ביהמ"ש עולה כי המדובר במהנדס בכיר בחברה המועסק בה מזה 17 שנה. בשנת 1996 יצא לשנתיים עבודה באינטל ארה"ב ולאחר שחזר לעבודה בישראל כעבור שנתיים, הידרדרו יחסיו עם מנהלים בסניף החברה בחיפה. העובד הועבר מפרויקט לפרויקט עד שלבסוף הודיעו לו מנהליו באוגוסט 2000 כי עליו למצוא עבודה חלופית באינטל ואם לא יעלה בידו לעשות כן יפוטר.
lt/pgt

ltpgt
לפי המשך השתלשלות העניינים המתוארת בהחלטה, פנה העובד לסניף החברה בירושלים והתראיין שם לתפקיד מהנדס בסניף, אך יומיים לאחר שסיכם על קליטתו במקום הודיעו לו מהחברה כי שיבוצו בוטל. מספר ימים לאחר ביטול השיבוץ הודיעה לו החברה כי עליו להתחיל בהליכי סיום עבודה.
lt/pgt

ltpgt
העובד ביקש להיפגש עם מנכ"ל החברה, דוד פרלמוטר, ולאחר פגישה קצרה בה סירב המנכ"ל לשנות את ההחלטה, לווה העובד אל מחוץ לשערי החברה באמצעות איש ביטחון.
lt/pgt

ltpgt
לפיכך הגיש העובד לבית הדין תביעה כנגד החברה ובמסגרתה ביקש העובד, באמצעות עו"ד אלון קורל ועו"ד ארנון שוטלנד, כי יינתן כנגד החברה צו שימנע את פיטוריו עד מועד מתן פסק הדין בתביעה שהגיש.
lt/pgt

ltpgt
העובד טען בבקשתו כי כעובד יש לו זכות קניינית במקום עבודתו וכי הליכי הפיטורים נעשו שלא בתום לב ונומקו בטעם שונה מהסיבה האמיתית שבעטיה פוטר. לעומתו טענה אינטל כי עזיבת העובד נעשתה בהסכמה ולא בפיטורים וכי שעה שמדובר במקום עבודה פרטי אין להחזיר עובד לעבודתו לאחר פיטורים וכי הסעד שהוא זכאי לו, ככל שהוא זכאי לסעד, הוא פיצוי כספי.
lt/pgt

ltpgt
בהחלטתו קובע ביה"ד לצורך מתן הצו, כי העובד פוטר מהחברה ועזיבתו לא היתה בהסכמה כטענת החברה, ולסיכום קובע ביה"ד כי מאזן הנוחות נוטה לטובת הוצאת צו המונע את פיטוריו והורה כי העובד יוחזר לעבודתו.
lt/pgt

ltpgt
בשולי הדברים ציין ביהמ"ש כי לקח בחשבון החלטתו את העניין כי לעובד יש אופציות בחברה אשר מועד מימושן עבורו חל באפריל 2001, עת יעבוד בחברה חמש שנים ברציפות. ביה"ד טוען כי שלילת הזכות למימוש האופציות ע"י פיטוריו שלושה חודשים לפני מועד מימושן היא פגיעה קשה ולא פרופורציונלית בעובד.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully