וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת' שינה גירסה: מו"מ על זכות השיבה לישראל

17.8.2003 / 0:02

שר החוץ הפלסטיני אמר שלשום כי הפליטים יוכלו לשוב לערים בתוך ישראל; אתמול שינה מעט את הנוסח; בירושלים זועמים על הדברים

שר החוץ הפלסטיני, נביל שעת', השמיע אתמול בדמשק גירסה שונה לדברים שאמר שלשום בביירות לגבי זכות השיבה, ועוררו זעם בישראל. בביירות אמר שעת' כי בעייתם של הפליטים הפלסטינים בלבנון תיפתר אך ורק באמצעות שיבה למדינה הפלסטינית העתידית וגם לערים בתוך ישראל. שעת' אמר כי סוגיית שיבת הפליטים מעוגנת במפת הדרכים של הממשל האמריקאי: "בין אם אדם רוצה לשוב לשכם או לחיפה, יש ערובות לשיבתו".

בקול ישראל דווח כי בדמשק שינה שעת' את דבריו ואמר שהפליטים מלבנון יוכלו ללא ספק לחזור לערים שבמדינה הפלסטינית, אולם באשר לשיבה לערים בתוך ישראל, יהיה צורך לדון על כך במשא ומתן.

בירושלים דחו את דברי שר החוץ הפלסטיני. גורמים מדיניים בכירים אמרו כי אם הדברים אכן נאמרו יש להבהיר ששום פליט לא יחזור לתחומי מדינת ישראל. לדברי הגורמים, "חבל שנושא משרה פלסטיני המתיימר היות שותף לתהליך השלום שב ומוליך שולל את עמו, כפי שנעשה בדורות קודמים". הם הוסיפו כי דבריו של שעת' מעמידים בספק את יכולתו ורצינותו להשתתף בתהליך המדיני.

נוה: הפלסטינים לא ויתרו על רצונם לחיסול ישראל

גורמים בכירים במשרד החוץ הישראלי אמרו כי הפלסטינים מתעלמים ממפת הדרכים ומעלים על סדר היום נושאים שאינם כלולים בה. במשרד החוץ ציינו, כי נושא זכות השיבה לא קיים במשפט הבינלאומי וכי מדובר בהמצאה תעמולתית פלסטינית.

שר הבריאות, דני נוה, אמר בתגובה לדברי שעת', כי כל התקדמות ביישום מפת הדרכים צריכה להיות מותנית בוויתור פלסטיני על זכות השיבה לפליטים. בגלי צה"ל דווח שנוה אמר כי התבטאות שעת' מעידה כי המנהיגות הפלסטינית לא ויתרה על רצונה לחיסול ישראל.

בכל קצוות הקשת הפוליטית גינו אתמול את דבריו של שעת'. יו"ר מפלגת העבודה, שמעון פרס, אמר כי הפלסטינים עוסקים פעם נוספת בעניין שלעולם לא ישיגו. "ישראל אינה יכולה ולא תסכים לסכן את מצבה הדמוגרפי ודיבורים אלו אינם מקדמים את הסיכויים להשגת הסדר", אמר.

גם ח"כ מתן וילנאי תקף את דבריו של שעת' ואמר כי "לפלסטינים צריך להיות ברור כי כל המפלגות בישראל מאוחדות נגד זכות השיבה".

ח"כ רן כהן (מרצ) קרא לראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, להתנער מהעמדה שהציג שעת'. כהן הציע להנהגה הפלסטינית לאמץ עמדה שתאפשר פתרון הומני וצודק לפליטים בתחומי המדינה הפלסטינית שתקום ובתחומי מדינות אחרות שיבחרו. לדבריו, האינטרס של שני העמים מחייב פתרון של שתי מדינות לשני עמים ומציאת פתרון לפליטים - לא בתחומי ישראל. "כל עמדה אחרת אינה מציאותית ומהווה מכשול בפני השלום", אמר.

ח"כ אילן שלגי (שינוי) קרא להחרים את שעת' ולהשעות את כל המגעים איתו. יוסי ביליין אמר כי פתרון בעיית הפליטים היא יישובם במדינה הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully