וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקצב מאפריקה" הגיע לסוף הדרך

16.8.2003 / 9:10

שליט אוגנדה לשעבר, אידי אמין, מת היום בערב הסעודית בגיל 80; הרודן, שגורש מארצו ב-79', הואשם ברצח מאות אלפים מבני עמו

שליט אוגנדה לשעבר, הרודן אידי אמין, מת היום בבית חולים בערב הסעודית בגיל 80. אמין, שזכה לכינוי "הקצב מאפריקה", אושפז במצב קשה ב-18 ביולי. במהלך אשפוזו שקע בתרדמת ממנה הצליח להתעורר לזמן קצר והיום מת מכשל בתפקוד הכליות.

במהלך שמונה שנות שלטונו, שהסתיימו עם הדחתו בשנת 1979, הואשם אמין ברצח כחצי מיליון מתושבי אוגנדה. ב-1976 סייע למחבלים הפלסטינים להחזיק את בני הערובה הישראלים שנחטפו במטוס "אייר פראנס" באנטבה, וכוחותיו אחראים לרציחתה של הישראלית דורה בלוך, שהיתה בין חטופי המטוס ואושפזה במדינה. אמין הביע בעבר הערצה לרודן הנאצי אדולף היטלר.

משטרו של אמין הגיע לקצו לאחר שכוחות טנזניה וגולים מאוגנדה גירשו אותו מהמדינה. מאז הודח מהשלטון חי אמין עם ארבע נשותיו בגלות, בעיקר בערב הסעודית, שם זכה לקצבת קיום ממשלתית. בחודש שעבר דווח כי קרובי משפחתו של אמין בקמפלה, בירת באוגנדה, ביקשו ממממשלת אוגנדה לאפשר להם לקוברו בארצו.

מערכת "הארץ" מוסיפה:

אידי אמין נולד למשפחה ענייה וננטש בצעירותו על ידי אביו. הוא התאסלם, התגייס לצבא הבריטי, והיה אחד האוגנדים היחידים שהגיעו לקצונה. הוא זכה לפרסום לאחר שהוכתר לאלוף אוגנדה באגרוף במשקל כבד.

לאחר שאוגנדה קיבלה את עצמאותה מבריטניה, ב-1962, חבר אמין לנשיא, מילטון אובוטה, וקודם לתפקיד הרמטכ"ל, למרות שכבר אז נפוצו ידיעות על מעשי אכזריות ורצח שלו ושל אנשיו. ב-1971, בעת שאובוטה שהה בחו"ל, תפס אמין את השלטון ומינה עצמו לנשיא לכל חייו.

בתקופת שכיהן כרמטכ"ל נחשב אמין לידיד ישראל, ואף השתתף בקורס צניחה בארץ (הוענקו לו כנפי צניחה, אף שלא צנח). בשלב מסוים הפנה העריץ עורף לישראל, וב-1973 ניתק את הקשרים הדיפלומטיים עמה. מאז תמך באש"ף והתיידד עם שליט לוב, מועמר קדאפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully