וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר מתחזק על רקע הירידות בבורסה

3.3.2001 / 18:53

האופציות משקפות שער של 4.116 שקל; מדובר בעלייה של כ-0.25% יחסית ליציג של יום שישי; בנק לאומי: לא צפוי פיחות משמעותי בשער השקל

לאחר שהמרות אמצע החודש (לצורך תשלומי מע"מ) של החברות היצואניות הסתיימו, שב הדולר להתחזק, ולפי המסחר באופציות הדולריות הוא נסחר ברמה של 4.1160 שקלים. רמה זו של הדולר גבוהה בכ-0.25% משערו היציג האחרון של הדולר שנקבע ביום שישי האחרון (4.1050 שקלים). מחזור המסחר באופציות מסתכם בשעה זו בכ-10,000 אופציות, כשמרבית המסחר נעשה באופציות CALL לטווח הארוך.

את התחזקות הדולר ניתן להסביר במספר גורמים: ראשית, כפי שנאמר, המרות אמצע החודש הסתיימו, כך שהלחץ על הדולר מבחינה זו נחלש. גם המתיחות במזרח התיכון שבאה ביום שישי לידי ביטוי בהפצצה של ארה"ב על עירק אינה תורמת לאווירה הרגועה של המשקיעים.

גורם נוסף התומך בשקל הוא מדד המחירים הנמוך של חודש ינואר (ירד בשיעור של 0.6%) שמגדיל את הסיכוי להורדת ריבית נוספת. הורדה זו תצמצם את פער הריביות בין ישראל לארה"ב שהתרחב לאחרונה בעקבות הפחתות ריבית גבוהות יותר על ידי הנגיד האמריקאי.

גם הירידה החדה שנרשמה בסוף השבוע בנאסד"ק משפיעה על המסחר בדולר. המשקיעים, שחלקם מעדיפים לממש מניות (מה שבא לידי ביטוי בירידה חדה של כ-2.5% במעו"ף), מפנים את הביקושים למטבע האמריקאי. הירידה בנאסד"ק התרחשה על רקע המשך פרסום אזהרות רווח (הפעם זו היתה נורטל), ופרסום נתוני מאקרו (מדד המחירים ליצרן) שחרגו מהתחזיות המוקדמות.

כלכלני בנק לאומי מעריכים בסקירתם השבועית כי לא צפוי פיחות חד בדולר בתקופה הקרובה, וכי שערו לא צפוי לחצות את רמת ה-4.20 שקלים. כלכלני הבנק מעריכים כי יתרות המט"ח שבבעלות חברות הטכנולוגיה ימשיכו ויתמכו בשקל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully