וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק יורד קלות על רקע הפסקת החשמל

עידו אלון

15.8.2003 / 23:07

לומניס ואם סיסטמס מאבדות 1%; גילת עולה באחוז; החברה דיווחה אתמול על הפסד נקי של 36.2 מיליון דולר שהעלה את סף הפסדיה מתחילת 2000 ליותר מ-735 מיליון דולר


העלטה שאופפת חלק מהערים בארה"ב ובקנדה לא תחשיך את מסכי הבורסות בניו יורק. עם זאת, עסקים רבים נפגעו מהפסקת החשמל. כך לדוגמה, הקמעונאית הגדולה בעולם וול מארט סגרה עשרות חנויות, מפעלים רבים של חברות רכב כמו פורד דממו וגם התנועה בשדות התעופה התעכבה.

את הפן החיובי למסחר מספקת חברת המחשבים דל, שדיווחה על תוצאות טובות מהתחזיות ואף הוסיפה צפי חיובי להמשך. בשבוע החולף דשדשו המדדים, עם נטייה מעלה בתוך ריכוז מחזורי מסחר נמוכים, כיאה לאוגוסט. לעומתם, הכלכלנים עוקבים בעניין רב אחר שוק האג"ח, שבו המשיכו המחירים לרדת, כשבמקביל עלו התשואות לשיא של שנה. תשואות ארוכות גבוהות משמעותן ייקור משכנתאות והערכות להעלאת ריבית בטווח הארוך על רקע הגירעון הכבד של ארה"ב.

מספר נתוני מקרו פורסמו היום. מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ביולי ב-0.2%, בהתאם להערכות האנליסטים, והתפוקה התעשייתית עלתה בחודש זה ב-0.5%. עלייה זו היא החדה ביותר מאז ינואר 2003 - והיא עקפה את ממוצע תחזיות האנליסטים לשינוי של 0.2%.

אתמול פורסמו נתונים מעודדים אודות שוק העבודה, ולפיהם מספר דרישות האבטלה השלימו שבוע רביעי ברציפות מתחת לרף ה-400 אלף - מספר המייצג התאוששות בשוק העבודה. לאור כל זאת, מדד סטנדרד אנד פורס 500 מאבד 0.2%, נאסד"ק יורד ב-0.2% ודאו ג'ונס נסחר בלא שינוי.

בין המניות הישראליות, ישנן שתיים הפונות זה תקופה ארוכה בכיוונים מנוגדים. בעוד חברת אמדוקס השלימה יציאה נאה מהמשבר שפקד אותה ב-2002, ממשיכה גילת רשתות לוויין להציג מחיקות, הפסדי ענק ופיטורים.

אמדוקס עברה לשלב מתקדם במכרז של חברת ויזה, הנאמד ב-100 מיליון דולר, ובמכרז נוסף של הבנק ABN אמרו. חברת שירותי החיוב פועלת באחרונה לכניסה לשוק הבנקאות, שעשוי לספק לה חוזים משמעותיים נוספים.

מנגד, חברת גילת רשתות לוויין , המשווקת תחנות לוויין זעירות להעברת נתונים, דיווחה אתמול על הפסד נקי של 36.2 מיליון דולר שהעלה את סף הפסדיה מתחילת 2000 ליותר מ-735 מיליון דולר. החברה פיטרה 13% מעובדיה במהלך התייעלות שאמור לטענתה לחסוך כ-30% בעלויות השכר. גילת עולה ב-1% לרמה של 4.4 דולרים.

חברת פאנדטק , הנסחרת בנאסד"ק, תצטרף לחברות שביצעו רישום כפול ותחל להיסחר גם בתל אביב ביום שלישי. החברה, המתמחה בתוכנות לסליקת כספים אוטומטית עבור בנקים ומוסדות פיננסיים, תיתווסף ל-21 החברות שכבר ביצעו את הליך הרישום הכפול - שעד כה לא הצליח לבסס שינוי מהותי בסחירותן. שווי השוק של פאנדטק בנאסד"ק, כ-82 מליון דולר, יאפשר לה להיכנס למדד ת"א 100 ולמדד תל-טק תחת הסימול "פנדט". המניה נסחרת בירידה קלה בלבד לרמה של 5.9 דולרים.

מרקורי יורדת ב-0.5%, לומניס מאבדת כ-1% כמו גם אם סיסטמס שמתממשת מעט לאחר שהגיעה לשיא של שנתיים וחצי.

חברת טופ אימאג' , המפתחת כלי תוכנה לזיהוי מסמכים, דיווחה בשישי על תוצאותיה לרבעון השני של 2003. הכנסותיה של החברה הסתכמו ב-1.9 מיליון דולר ברבעון, ירידה של 9% לעומת התקופה המקבילה אך עלייה קלה יחסית לרבעון הקודם.

טופ אימאג' קיזזה את הפסדה התפעולי ל-261 אלף דולר ברבעון, לעומת הפסד תפעולי של 839 אלף דולר בתקופה המקבילה. הכנסות מימון זעירות צימצמו את ההפסד בשורה התחתונה ברבעון השני ל-211 אלף דולר, שהם 3 סנט למניה. זאת, בהשוואה להפסד של 741 אלף דולר, 12 סנט, בתקופה המקבילה ב-2002 או לעומת הפסד של 290 אלף דולר ברבעון הראשון ב-2003. קופת המזומנים של טופ אימאג' מסתכמת בכ-7 מיליון דולר. החברה נסחרת כיום בשווי שוק של כ-11 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully