וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סורוקה הפך את ד"ר פונטוס לשעיר לעזאזל"

15.8.2003 / 18:45

כך טען פרקליטו של הרופא הנרקומן; פונטוס יישאר במעצר עד יום שני לאחר שערעורו נדחה; 21 ממטופליו נמצאו עד כה נושאים את נגיף הצהבת סי

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה בצהריים את ערעורו של הרופא המרדים, ד"ר סרגיי פונטוס, החשוד בהדבקת מטופלים בבית החולים סורוקה בבאר שבע בצהבת מסוג סי. בגלי צה"ל דווח כי הוא יישאר במעצר לפחות עד יום שני. בדיון טען עורך דינו של פונטוס שבית החולים סורוקה הפך את מרשו ל"שעיר לעזאזל". "יש עליהום על דוקטור סרגיי, אין שום אינדיקציה לכך שהוא עשה משהו במזיד", אמר הפרקליט.

בהמשך שחרר בית משפט את ד"ר רומן דמסמס, עמיתו של פונטוס החשוד בשיבוש הליכי חקירתו. פונטיוס הכחיש את החשדות לשיבוש הליכים מצד דסמס, רופא פנימי בסורוקה, ואמר ששוחח עמו שיחת טלפון תמימה. לפי החשד התקשר דסמס לאשתו של פונטוס והמליץ לה להסתיר ראיות.

פונטוס חשוד שהזריק למטופלים חומרי הרדמה באותו מזרק שבו הזריק לעצמו סמים. הרופא, שהודה כי הוא מכור לסמים, נושא את נגיף הצהבת מסוג סי. מבית החולים סורוקה נמסר הערב כי בבדיקות שנערכו לחולים שטופלו על ידו נמצאו עד כה 21 מקרים של מטופלים הנושאים את נגיף הצהבת מסוג סי. כן נמסר כי לאחר בדיקה נוספת נמצאו עשרה מטופלים הנושאים את אותו טיפוס של צהבת שנושא הרופא - 2AC. בית החולים דיווח כי 547 בני אדם, מתוך כ-1,200 שזומנו לבדיקות, הגיעו להיבדק.

מערכת "הארץ" מוסיפה:

מוקדם יותר השבוע קבע בית המשפט כי חומר החקירה שהוצג בפניו "אכן מלמד כי מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת, המציבה קשיים לא מבוטלים בפני רשויות החקירה - לא רק בגלל היקפה אלא אף בשל מהות הנושא הנחקר ורגישותה של החקירה". המשטרה הציגה עדויות רבות שבהן מצא בית המשפט "חשד סביר" לביצוע עבירות. כן העבירה המשטרה לידי בית המשפט דו"ח חסוי ובו פעולות חקירה שיש לבצע בהמשך. המשטרה תחקור גם את אחריותו של בית החולים סורוקה לפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully