וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק עדיין בעלטה: הבורסות יפתחו כרגיל - רוב העסקים משותקים

רונן סרברניק

15.8.2003 / 11:02

שדות התעופה נסגרו; תעשיית הרכב נפגעה: 23 מ-44 מפעלי חברת פורד חדלו לפעול; 9 מתוך 13 מפעלי חברת קרייזלר חדלו גם כן


המגזר העסקי בארה"ב נעצר במקומו כאשר דקות ספורות לאחר סגירת המסחר בבורסות ניו יורק החלה הפסקת חשמל אשר פגעה בערים גדולות בחוף המזרחי ובאזורים נוספים. הפסקת החשמל שיתקה את כל השירותים: שירותי התחבורה הופסקו, חנויות וול מארט נסגרו, וכך גם שדות תעופה ומפעלים.

בורסת ניו יורק והנהלת הנאסד"ק דיווחו על "הפרעה מינימלית" לאחר סגירת המסחר. "לפי המידע שבידינו, הסוחרים סיימו את העסקות האחרונות והמדדים נסגרו באופן מסודר", אמר דובר משרד האוצר, רוב ניקולאס. הבורסות הודיעו כי ייפתחו כרגיל למסחר ביום שישי, וישתמשו בגנרטורי חירום במידת הצורך.

רשת הקמעונות הגדולה בארה"ב, וול מארט (סימול WMT), דיווחה על סגירת עשרות חנויות בקנדה ובארה"ב. תחנות דלק, מסעדות וחנויות נוספות סגרו את שעריהן גם כן עקב הפסקת החשמל.

חברת ורייזון, חברת הטלפון הגדולה בארה"ב דיווחה כי גנרטורים שנכנסו לפעולה שמרו על רוב הקווים הקרקעיים פעילים. קווים סלולריים קרסו מיד לאחר הפסקת החשמל עקב עומס על הרשתות אך חזרו לתפקד כרגיל לאחר מספר דקות.

הבעיה החמורה ביותר נרשמה במגזר התחבורה. הן התחבורה העירונית, שדות התעופה, רכבות, רכבות תחתיות, כולן נפגעו. הספקת החשמל נפסקה גם ב-3 שדות התעופה של ניו יורק אשר הובילו לעיכובים מקומיים וכלל ארציים. "זהו המסדרון האווירי הצפוף ביותר בעולם", אמר דובר דלתא אייר ליינס, ג'ון קנדי. "כל חברת תעופה בעולם מגיעה לניו יורק".

הבנק הפדרלי שיחרר הודעה מרגיעה לפיה לא יווצר מחסור במזומנים בבנקים "אם הם יצטרכו עוד מזומנים, הם בהחלט יכולים להשתמש במזומנים בכספותיהם ובשירותי הבלדרות", אמרה לינדה ריצ'י, דוברת הבנק הפדרלי של ניו יורק.

תעשיית הרכב בארה"ב נפגעה קשות מהפסקות החשמל. דובר חברת פורד מוטור (סימול F) דיווח כי 23 מ-44 מפעלי החברה חדלו לפעול. דוברת קרייזלר, דברה נלסון, דיווחה כי 9 מתוך 13 מפעלי החברה בארה"ב חדלו לפעול גם כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully