וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר לא מגיב למדד המפתיע: נסחר ברמת השער היציג

אמיר טייג

15.8.2003 / 14:08

הדולר היציג ירד ב-0.07% ל-4.443 שקלים; היורו היציג ירד ב-0.3% ל-5.0019 שקלים; לאומי: בשבועות הקרובים צפוי מסחר בדולר סביב רמתו הנוכחית

לאחר שהחל את המסחר בעלייה קלה, עבר הדולר בשעות הצהריים להיסחר בירידה, כך ששערו היציג נקבע היום על רמה של 4.443 שקלים - ירידה של 0.07% לעומת היציג הקודם. היורו היציג נחלש אף הוא אך בשיעור חד יותר של 0.25% ונקבע על רמה של 5.0019 שקלים. עם פרסום מדד יולי, אשר הפתיע את מרבית הכלכלנים, לא נצפית פעילות ערה בשוק המט"ח. הדולר ממשיך להיסחר ברמת היציג.

אבי קמחי מחדר המסחר של בנק אגוד מוסר כי עיקר הפעילות, כמו בכל יום שישי, היא בין הבנקים ולפי שעה היקפי הפעילות דלים מאוד. קמחי מציין כי ברמת ה-4.42 שקלים קיימת רמת תמיכה חזקה יחסית, אשר בה מתגלים קונים אשר מונעים את המשך פיחות הדולר מול השקל. עם זאת, הוא מציין כי בהעדר אירועים מהותיים, והמשך הירידה בפעילות הזרים, יחזור הדולר למגמת הפיחות הזוחל שאיפיינה אותו בתחילת השבוע. עוד מציין קמחי כי השוק אינו מתרגש מהאירועים הבטחוניים, לא מפרסום המדד שצפוי היום וגם לא מהפסקת החשמל חסרת התקדים בארה"ב.

הערכות הן כי מדד יולי, שהפתיע, יהיה גם המדד השלילי האחרון בשנת 2003, שהאינפלציה בה צפויה להיות חיובית. לנוכח תחזיות של מדדים חיוביים ביתר חודשי השנה, נגיד בנק ישראל צפוי להאט את קצב הפחתת הריבית בחודשים הקרובים כך שבתום השנה תגיע הריבית לרמה של 6.5% עד 6%.

כלכלני בנק לאומי מציינים כי לאחר שבחודש האחרון ביצע הדולר מהלך תיקון של כ-3.5% מרמת השפל של 4.28 שקלים אותה רשם בתחילת יולי, נראה שהמסחר בדולר מתייצב סביב רמת ה-4.4 שקלים. ההתייצבות בדולר נמשכה גם השבוע, כאשר למרות העלייה במתיחות הביטחונית בשטחים ובצפון הארץ, התנהל מסחר רגוע למדי בדולר, והדולר סיים את השבוע כמעט ללא שינוי.

השבוע המשיכה הירידה במחזורי המסחר שניכרת מאז תחילת החודש, כצפוי בחודש אוגוסט בו רבים מהפעילים המקומיים והזרים נמצאים בחופשת הקיץ. המחזור הממוצע מתחילת חודש אוגוסט עומד על 656 מיליון דולר, לעומת ממוצע של 816 מיליון דולר בינואר-יולי 2003 - ירידה של כ-20% בהיקפי המסחר.

בלאומי מעריכים כי בהתאם, בשבועות הקרובים צפוי מסחר בדולר בטווח לא רחב סביב רמתו הנוכחית, עם מחזורי מסחר נמוכים יחסית המאפיינים את חודשי הקיץ. הידרדרות נוספת בתחום הביטחוני עשויה להוביל למגמת פיחות בשקל, אך פוטנציאל הפיחות מוגבל יחסית עקב פער הריביות הגבוה המייקר אחזקת דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully