וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התעשייה והמסחר: 436 בקשות למענקי מו"פ לשנת 2001 בסכום כולל של 4.3 מיליארד שקל

3.3.2001 / 18:53

הבקשות שהוגשו מתחרות על תקציב "הרשאה להתחייב" בסך של כ-1.08 מיליארד שקל; בלשכת המדען הראשי סבורים כי גובה היקף הבקשות מלמד על קושי בגיוס הון ממקורות אלטרנטיוויים


ltpgt
המדען הראשי במשרד התעשייה והמסחר פירסם היום את נתוניו באשר לבקשות למענקי מחקר ופיתוח שהוגשו ע"י החברות הגדולות והבינוניות, לשנת 2001. מן הנתונים עולה כי 143 חברות הגישו בקשות לקבלת מענק, כאשר רובן הגישו יותר מבקשה אחת. בסך הכל הוגשו 436 בקשות לפרויקטים של מחקר ופיתוח, בתקציב מו"פ כולל של כ-4.3 מיליארד שקל. הבקשות שהוגשו מתחרות על תקציב "הרשאה להתחייב" בסך של כ-1.08 מיליארד שקל.
lt/pgt

ltpgt
על פי נהלי העבודה בלשכת המדען הראשי, כל 436 תוכניות המו"פ של החברות הגדולות והבינוניות מוערכות ומדורגות ע"פ תרומתן הפוטנציאלית למשק, ללא קשר לחברות המגישות.
lt/pgt

ltpgt
בלשכת המדען הראשי קיבלו בהפתעה את העובדה שכרבע מהחברות הגדולות והבינוניות שהגישו בקשות למענק מו"פ הן חברות שלא הגישו כל בקשה למענק מו"פ בשנת 2000. בלשכת המדען הראשי סבורים כי יש בעובדה זו כדי להעיד על קושי בגיוס הון ממקורות אלטרנטיוויים.
lt/pgt

ltpgt
כרמל ורניה, המדען הראשי במשרד התעשייה והמסחר, מסר כי בימים אלה מבוצעת הערכה של הבקשות ע"י צוות בודקים מקצועיים. ורניה מאמין כי משרד התמ"ס יעמוד בהתחייבותו לסיים את דיוני ועדת המחקר (הקובעת את התוכניות המאושרות לתמיכה) עד לסוף חודש אפריל 2001.
lt/pgt

ltpgt
יש לציין כי כל עוד לא הועבר בכנסת תקציב המדינה, אין באפשרות המדען הראשי להוציא כתבי אישור לתוכניות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully