וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקות חשמל בצפון אמריקה

רויטרס

15.8.2003 / 0:30

ערים מרכזיות שותקו, בהן ניו יורק, דטרויט וטורונטו; אזרחים נלכדו ברכבת התחתית; הרשויות: אין מדובר בפיגוע טרור, אלא בעומס יתר

הפסקות חשמל פקדו אתמול ערים מרכזיות בחוף המזרחי של ארה"ב וקנדה. בין הערים שנפגעו: ניו יורק רבתי, דטרויט, קליבלנד ואולבני שבארה"ב, וכן אוטווה בירת קנדה וטורנטו. ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, האף.בי.איי והמשרד לביטחון המדינה בארה"ב מיהרו להודיע כי לא מדובר בפיגוע טרור, אלא בקריסת רשתות החשמל כתוצאה מעומס יתר.

בלומברג ציין כי מערכת החשמל מתחילה לשוב ולפעול בהדרגה, אולם התיקון ייארך מספר שעות. הוא הוסיף כי העיר תשוב לשגרה מלאה ביום שישי. לקראת רדת החשיכה אמורים להתפרס ברחבי ניו יורק כ-40 אלף שוטרים. מומחי מחשבים דחו השערות לפיהן הפסקת החשמל קשורה לתולעת המחשבים "בלאסטר", שתקפה כ-200 אלף מחשבים בעולם השבוע.

הפסקת החשמל פקדה את ניו יורק בסביבות השעה 16:00 שעון מקומי (22:00 שעון ישראל) – בתחילת שעת העומס בה אזרחים רבים מסיימים לעבוד. תושבים רבים יצאו מבנייני המשרדים לרחובות. רבים החלו לצעוד לבתיהם ברגל בשל שיתוק התחבורה הציבורית – במראות שהזכירו את העיר לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר 2001. אזרחים רבים נלכדו ברכבות התחתיות, וגם מערכת הרכבות העיליות ותנועת האוטובוסים שותקה. כמו כן נוצרו הפרעות במערכת הטלפונים.

שיבושים נגרמו גם בשדות התעופה של העיר. מרכזי הבקרה בניו יורק ובערים אחרות בארה"ב המשיכו לתפקד באמצעות גיבוי של גנרטורים.

"ירדנו ברגל 86 גרמי מדרגות"

ראש עיריית ניו יורק בלומברג אמר לסי.אן.אן, כי ככל הנראה מקור הפסקת החשמל הוא עומס יתר על תחנת הכח בניאגרה שעל גבול קנדה. ראש העיר ניסה להרגיע את תושבי העיר שנזכרו ברגעי החרדה של ספטמבר 2001. "למיטב ידיעתנו לא היו נפגעים במהלך הפינוי מהמבנים גבוהים או מהרכבות התחתיות", אמר במסיבת עיתונאים שכינס. "המשטרה פועלת לפינוי הלכודים ברכבות התחתיות. האנשים רגועים ומפונים, למרות שברור שלא נוח להם... העיר שקטה, אין שריפות ולא דווח על מקרי פשע. קווי החירום הטלפוניים פועלים".

בלומברג המליץ לתושבים להיות זהירים בעת שהם צועדים לבתיהם, בשל החום הכבד השורר בעיר - למעלה מ-30 מעלות צלזיוס. "חם מאד, שתו הרבה... אם חם לכם, תעצרו, היכנסו למסעדה, וודאו שאתם לא הופכים את אי הנוחות לטרגדיה". הוא המליץ עוד לתושבים לנתק את מכשירי החשמל בבתים, בייחוד את המזגנים, כדי למנוע עומס יתר על מערכת החשמל ברגע שהיא תשוב לפעול.

ואולם, התקלה במערכת החשמל ערערה את עצביהם של תושבי העיר ניו יורק, הרעועים ממילא. "כולם המומים", סיפרה לסוכנות "רויטרס" האחות מארי הוראן. "פתאום אתה מתחיל לחשוב על ה-11 בספטמבר".

ניו יורקרית אחרת, ג'סיקה נוטס, סיפרה כי בעת שפרצה הפסקת החשמל היא היתה בראש האמפייר סטייט בילדינג. "היינו צריכים לרדת ברגל 86 גרמי מדרגות", סיפרה. "כל הזמן חשבתי על מגדלי התאומים, אבל כולם היו רגועים". הפסקות חשמל גדולות פקדו את ניו יורק בשנים 1977 ו-1965.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully