וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז ודחלאן מנסים להציל את ההודנה

14.8.2003 / 20:02

למרות הפיגועים, יציע הערב שר הביטחון לעמיתו לקבל אחריות על ערים נוספות; דחלאן לארגוני הטרור: אל תפרו הפסקת האש; ישראל תשחרר מחר 69 אסירים פלסטינים

שר הביטחון, שאול מופז, ועמיתו הפלסטיני, מוחמד דחלאן, נפגשים הערב בניסיון להציל את הפסקת האש. בערוץ 10 דווח כי מופז ידרוש מדחלאן לפעול נגד הטרור, אולם במקביל יציע לפלסטינים לקבל אחריות ביטחונית בערים נוספות, למרות הפיגועים. דחלאן יאמר כי אם יימשכו פעולות ישראל בשטחים, הפסקת האש תקרוס.

דוברו של דחלאן מסר הערב כי כוחות הביטחון הפלסטיניים תפסו אחר הצהריים בשכם שתי חגורות נפץ ונטרלו אותן. בימים האחרונים תפסו הפלסטינים אמצעי לחימה גם ברצועת עזה. ישראל צפויה לשחרר מחר את 69 האסירים הפלסטינים הפליליים, ששחרורם עוכב בשל הפיגועים בראש העין ובאריאל. ב"הארץ" דווח, כי משרד המשפטים עדכן את בית הנשיא בעניין.

דחלאן האשים היום את ישראל בכך שהיא ממשיכה בפעולותיה הצבאיות למרות הפסקת האש, וקרא לארגונים שלא להגיב. לדבריו, "חשוב שהארגונים יישארו מחויבים להפסקת האש. אסור להם לתת לישראל את הסיכוי לנצל התקפה כאן והתקפה שם כדי להצדיק את זניחת ההתחייבויות הפוליטיות".

מופז אמר כי הפעולה הבוקר בחברון בה נהרג ראש הג'יהאד האיסלאמי בעיר, מוחמד סידר, היתה "טיפול בפצצה מתקתקת". גורמי ביטחון מסרו כי בימים האחרונים עסק סידר בקדחתנות בהכנות לפיגועים, על אף ההודנה. מופז נפגש היום עם השליח האמריקאי, ג'ון וולף, וקרא לו ללחוץ על ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, ועל דחלאן, לפעול נגד הטרור. מח"ט חברון, אלוף משנה חגי מרדכי, אמר כי סידר היה אחראי לעשרות פיגועים ולרצח עשרות ישראלים.

הג'יהאד מאיים לנקום מות הבכיר בחברון

סידר, בן 25, נהרג בעת שכוח צה"ל נכנס הבוקר למרכז חברון והקיף חנות בה הוא התבצר. המבוקש השליך רימון אל החיילים, ובמקום התנהלו חילופי אש. צה"ל ירה טילי נ"ט לתוך המבנה, ובמקום אירע פיצוץ גדול, דבר המעיד ככל הנראה על מטענים שאוחסנו במקום. סידר נהרג ככל הנראה מהפיצוץ, ודחפור של צה"ל הרס את המבנה.

סידר אחראי למותם של 19 ישראלים ולפציעתם של 80 וכן למותם של אזרח טורקי ואזרחית שווייץ מכוח המשקיפים (טיפ"ה) בחברון. בין היתר, היה אחראי על שליחת אנשי הג'יהאד האיסלאמי לקרב בציר המתפללים בנובמבר 2002, בו נהרגו 12 מאנשי כוחות הביטחון. לסידר מיוחס גם תכנון הפיגוע בעתניאל בדצמבר 2002, בו נהרגו ארבעה תלמידי ישיבה. כן מיוחסת לו אחריות לפיגוע הירי ביולי 2001, בו נהרג תושב קרית ארבע ולירי בצומת הגבעה הצרפתית בנובמבר 2001, בו נהרגו נער ונערה. צה"ל ניסה בעבר כמה פעמים ללכוד את סידר ולהתנקש בחייו.

הרשות הפלסטינית מסרה כי פעולות ישראליות מסוג הפשיטה בה נהרג סידר עלולות למוטט את הפסקת האש. בהצהרה רשמית נאמר כי הפשיטות הן הפרה של תוכנית מפת הדרכים, ועלולה אפילו "לפתוח פתח רחב לחידוש העימות האלים". שייח בסאם סעדי, ממנהיגי הג'יהאד האיסלאמי בצפון השומרון, אמר כי תגובת הארגון תהיה "קשה וכואבת". לדבריו, "החלטה על הפסקת ההודנה היא עניין פלסטיני פנימי שיש לדון ולהחליט עליו, אך אנשי הזרוע הצבאית של הארגון רשאים להגיב על הפרות ההודנה מצד ישראל". עוד אמר הבכיר, כי ישראל תשלם על הריגת סידר ב"חיילים ומתנחלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully