וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח השלום בליבריה יאבטח העברת סיוע לתושבים

14.8.2003 / 18:41

200 הנחתים האמריקאים שנחתו במדינה, יסייעו לכוחות האפריקאיים לשמירת שלום הפועלים במדינה; הנשיא החדש נפגש בגאנה עם מנהיגי המורדים

תשעה מסוקים אמריקאים נחתו בצהריים בשדה התעופה של מונרוביה, בירת ליבריה. הכוח האמריקאי, המונה כ-200 נחתים, אמור לסייע לכוחות המערב אפריקאיים לשמירת שלום שהגיעו למדינה בראשית השבוע. נשיא ארה"ב, ג'ורג בוש, אמר אתמול כי ארה"ב תסייע לכוחות השלום הפועלים בליבריה באופן מוגבל בלבד. בבי.בי.סי דווח, כי הכוח החל באבטחת סיוע מזון, מים ותרופות מפני בזיזה בנמל הים של מונרוביה, וכי הוא נערך להערבת הסיוע לתושבים.

קבוצת המורדים הליברית המרכזית, "ליברים מאוחדים לפיוס ודמוקרטיה" (LURD), אמורה לסגת היום ממונרוביה, ולהעביר את השליטה בעיר לכוח האפריקאי.

נשיאה החדש של ליבריה, מוזס בלה, נפגש היום בגאנה עם נציגים בכירים של המורדים הליברים. כך מסר שר החוץ הליברי, לואיס בראון. המורדים מחזיקים בכ-75% משטחה של המדינה.

"למורדים יש זכות להשמיע את תביעותיהם ולממשלה יש זכות להשמיע את תביעותיה", אמר בראון בשדה התעופה במנורוביה, דקות אחדות לפני צאת הנשיא לגאנה. בלא נכנס לתפקידו ביום שני, מיד לאחר התפטרותו של הנשיא הקודם, צ'ארלס טיילור, שיצא לגלות בניגריה. הוא צפוי לכהן כנשיא עד חודש אוקטובר, אז צפויה לקום במדינה ממשלת מעבר בשיתוף המורדים ותומכי טיילור-בלא.

בלא, שכיהן כסגנו של טיילור, הציע בימים האחרונים למורדים לקבל את משרד סגן הנשיא, אולם המורדים רואים בו ממשיכו של טיילור ועושה דברו. המורדים הליברים הבהירו לאחרונה שברצונם להשתתף בממשלת המעבר, אולם לא בתפקיד סגן הנשיא. "אנו אחראים להפלתו של טיילור", אמרו נציגי המורדים. "אנחנו רוצים לכהן במשרות הבכירות. כלומר, אנחנו יכולים להיות נשיאי ממשלת המעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully