וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר הג'יהאד בחברון נהרג מאש צה"ל

14.8.2003 / 11:16

כוח מיוחד נכנס למרכז העיר בבוקר והקיף חנות בה התבצר מוחמד סידר; במהלך חילופי האש ירה הכוח טילי נ"ט לעבר המבנה ובמקום אירע פיצוץ גדול; סידר אחראי לקרב בציר המתפללים

כוח מיוחד של צה"ל הרג הבוקר מבוקש בכיר מהג'יהאד האיסלאמי בחברון. הכוח נכנס למרכז העיר בבוקר והקיף חנות בה התבצר מוחמד סידר, אחד מראשי הג'יהאד האיסלאמי בעיר. המבוקש השליך רימון אל החיילים, ובמקום התנהלו חילופי אש. צה"ל ירה טילי נ"ט לתוך המבנה, ובמקום אירע פיצוץ גדול, דבר המעיד ככל הנראה על מטענים שאוחסנו במקום. סידר נהרג ככל הנראה מהפיצוץ, ודחפור של צה"ל הרס את המבנה. כן עצר צה"ל את האדם שהסתיר את סידר בחנות.

סידר, אחד מבכירי המבוקשים בשטחים, אחראי, בין היתר, על שליחת אנשי הג'יהאד האיסלאמי לקרב בציר המתפללים בנובמבר 2002, בו נהרגו 12 מאנשי כוחות הביטחון. לסידר מיוחס גם תכנון הפיגוע
בעתניאל בדצמבר 2002, בו נהרגו ארבעה תלמידי ישיבה. צה"ל ניסה בעבר כמה פעמים ללכוד את סידר ולהתנקש בחייו.

צה"ל עצר הלילה שני מבוקשים פלסטינים במחנה הפליטים עסכר שבשכם ובקלקיליה. אל הכוח שפעל בקלקיליה הושלך מטען חבלה, איש לא נפגע.

נהרסו בתי המחבלים שביצעו הפיגועים בראש העין ובאריאל

לפנות בוקר הרס צה"ל את ביתו של איסלאם יוסוף קפישה, שביצע את הפיגוע שלשום בכניסה ליישוב אריאל, בו נרצח אזרח ישראלי.

צה"ל הרס אתמול בשכם את ביתו של חמיס ג'רוען, בן 17, המחבל המתאבד מהפתח שפוצץ עצמו שלשום בפיגוע בראש העין ורצח אזרח ישראלי. בשעות הבוקר המוקדמות הטיל צה"ל עוצר על מחנה עסכר במזרח שכם. כוחות של צה"ל שהגיעו למחנה הקיפו את ביתו של ג'רוען והורו לעשרת בני המשפחה המתגוררים בו לצאת ממנו, ולאחר מכן פוצצו את הבית. מקורות ביטחוניים העריכו אתמול כי מאחורי הפיגוע בראש העין עומדת התארגנות התנזים ממחנה הפליטים בלאטה בשכם. ראשי חוליות בבלאטה, כמו עמיתיהם בקסבה של שכם, נוהגים לקבל כסף והנחיות מחיזבאללה, מפורשי הפתח של הקולונל מוניר מקדח בדרום לבנון ומאנשי משמרות המהפכה האיראנים, השוהים בלבנון.

צה"ל עצר אתמול שבעה מבוקשים באזור שכם. בכפר ביתא ליד שכם נעצר פעיל חמאס, החשוד שעמד לבצע פיגוע התאבדות. בכפרים טובאס ועין אל-בידא נעצרו שני פעילי חמאס שהיו מעורבים בפיגועי ירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully