וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-ל-י-מ-ו-ת

אורי רפאל

14.8.2003 / 10:42

אורי רפאל חושב שצחי הנגבי הוא הלצה פרועה על חשבון המושג 'ביטחון פנים'

באמת שאני מבין את צחי הנגבי. מסכן. מדגדג לו כבר בקצות האצבעות. הטיקים הבלתי רצוניים מפריעים לו לשגרת חייו הרגועה כשר לביטחון הפנים (אחלה שם של משרד, חבל רק שמקורו בסתירה לוגית: אף פעם לא היה כאן ביטחון פנים). קשה לו לצחי. ליטרת הדם השבועית שהיה רגיל לקבל הולכת ומדלדלת מיום ליום ומשבוע לשבוע.

השר הנגבי, מהבולטים שבלאומני ישראל, לא יכול לסבול את העובדה המטרידה שבששת השבועות האחרונים לא היו כאן מהומות דמים ופיגועים קשים. קשה לו. אני מבין. השר הנגבי, שלמד וינק משד אמו אהבת ארץ ישראל, לא יכול לישון בשקט בשעה שמחשבתו מתפלצת לנוכח האפשרות הקלושה שאולי יהיה כאן מתישהו שלום, ואם לא שלום אז הפסקת אש.

לכן אזרחי ישראל, מוטב שתנקו את המקלטים, ותקפידו להיפרד מקרוביכם שבנכר, כי ייתכן שהקתרזיס של מר הנגבי יימצא בהחלטה חד צדדית ומטופשת שתאפשר ליהודים לעלות החל מהשבוע הבא להר הבית, כמובן ללא הסכם עם הוואקף. מיותר לציין שכיהודי גלאט חילוני למהדרין, העניין האישי שלי בביקור בהר הבית שווה ערך לביקור בבית התפוצות (ואפילו זה פושט את הרגל, כתוב בעיתון). מקומות כמו מצדה, מערות בית גוברין, הסמטאות של צפת ונהרות הגליל השוצפים - קדושים בעיניי הרבה יותר. הר הבית לדידי, הוא מקום שבגללו אנחנו נהרגים כאן ללא הרף, לא יותר-לא פחות. אבל ניחא, רק אני האפיקורס, בועל הנידות, חושב כך. ברור לי כי המקום הנ"ל קדוש ל"עם היהודי" ובוודאי ובוודאי שקדוש הוא לכל יהודי שיש אלוהים בלבו. מקובלת עלי גם הקביעה כי כל אדם באשר הוא רשאי לבקר במקום אם ירצה בכך. אך האם על מזבח אותה קדושה החליט מר הנגבי לאפשר לכל אדם לעלות להר? רק סומא יענה בחיוב.

צחי הנגבי מתכוון בשבוע הבא לאפשר את עליית היהודים באופן חד צדדי מסיבה אחת ויחידה. לנגד עיניו של השר עומד תהליך השלום שהתחדש באזור, וכאחוז דיבוק כשרימון נפץ בידו, הוא נחוש בדעתו לעשות את כל שמתיר לו החוק בשביל לפוצץ את קיום התהליך. בדיון שהתנהל בבג"ץ בשישה באוגוסט, ועניינו היה תביעתם של נאמני הר הבית לעלות להר ב-ט' באב, ענה השר הנגבי בשם הממשלה, ואמר כי "מסיבות מדיניות וביטחוניות מסוכן להתיר ליהודים לעלות כעת להר". לא זו בלבד, הרי שחבר הכנסת יחיאל חזן, שהתגלה כמי שנחישותו לעלות להר גדולה מחרדתו מפני הפוגרומים הצפויים, שלא לדבר על בקיאותו בהיסטוריה של המקום – אותה הפגין ב'קפה טלעד', נחסם בגופו על ידי שוטר אמיץ שנאלץ להתכתש מילולית ופיזית עם ח"כ, שאינו יודע חוק מהו.

חזן והנגבי לא שונים במאומה מהמיליטנטים הקיצוניים שבצד השני. הם נחושים לבצע כל שלאל ידם על מנת להוכיח מי כאן השליט ומי כאן המכתיב. האם תוך פחות משבוע השתנתה לבלי היכר הערכת המצב של גורמי המודיעין? האם העלייה להר, שאותה המליץ למנוע השר אך לפני שבוע, הפכה פתאום לבטוחה ומותרת? ודאי שלא. אולי דווקא בגלל זה, דווקא העובדה שמדובר בהשלכת לפיד בוער לחבית שמלאה בדלק מטוסים דליק, היא שמדליקה את כבוד השר. ואף מילה על ביטחון פנים, כן?

העלייה להר הבית צריכה להיות מותרת לכל, אולם רק לאחר שיימצא פתרון לסכסוך בין העמים. כל צעד חד צדדי של אחד מהצדדים המתכתשים, ובוודאי כשמדובר בצעד שכל מטרתו התגרות ויצירת תסיסה, יוביל בדיוק להגשמת חלומו הרטוב של צחי הנגבי, על גבם של האזרחים שמאסו כבר בשלוש שנות פיגועים ומוות. אבל לצחי לא אכפת, נראה אם יעיז לעלות להר ללא טבעת האבטחה ששומרת עליו מכל משמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully