וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק המזרחי מעניק המלצת "קנייה" למניות שקם; הרשת תפתח 10 חנויות בשנה הבאה

3.3.2001 / 18:53

מציבים למניות מחיר יעד הגבוה ב-33% ממחירן בשוק; מעריכים שהרווח בשנה הבאה יטפס ל-9.5 מיליון שקל


ltpgt
כלכלני בנק המזרחי מעניקים המלצת "קנייה" למניות חברת שקם ומציבים למניות מחיר יעד של 40-38 אגורות, הגבוה ב-33% ממחירן בשוק.
lt/pgt

ltpgt
הערכת השווי של החברה נעשתה על פי מכפיל הרווח הנקי, שחושב לתחומי הפעילות החשמל, האלקטרוניקה ומערך השקמיות. האנליסט שי קופרברג מעריך כי שקם תציג רווח נקי של 7.8 מיליון שקל ב-2000 ורווח של 9.5 מיליון שקל ב-2001, ולכן מציב לחברה מחיר יעד המבוסס על מכפיל 9.5.
lt/pgt

ltpgt
האנליסט מציין מספר גורמים שאמורים להשפיע לחיוב על תוצאותיה של שקם, ובהם מחירי מוצרי החשמל (שכיום אטרקטיוויים יותר לצרכנים בעקבות ביטול מסי הקנייה), עלייה ברמת החיים בארץ, פתיחת 10 חנויות במהלך 2001 (בהן שתיים במרכזי קניות מחוץ לעיר שיהיו גדולות יותר מהחנויות הקיימות), הרחבת מיגוון המוצרים, וכניסה לתחום מערכות הקולנוע הביתי שבו יש פוטנציאל רווחיות גבוה.
lt/pgt

ltpgt
מנגד, הוא מציין מספר סיבות שעלולות לפגוע בתוצאות שקם בתקופה הקרובה, ובהן הגברת התחרות מצד חברות ישראליות (המיזוג בין אמפא, אמקור ותדיראן מוצרי צריכה), ומצד רשתות אמריקאיות שיגדילו את נתח השוק שלהן. איום נוסף שחברת שקם צריכה להתייחס אליו הוא שרשתות השיווק (רשת היפרנטו) החלו אף הן למכור מוצרי חשמל.
lt/pgt

ltpgt
קופרברג מעריך כי הכנסות השקם ב-2001, הכוללות את פעילויות מוצרי החשמל, האלקטרוניקה ורשת השקמיות, יסתכמו בכ-774 מיליון שקל, לעומת צפי להכנסות של כ-744 מיליון שקל ב-2000.
lt/pgt

ltpgt
להערכתו, הגידול בהיקף הפעילות ינבע בעיקר מעלייה במספר החנויות שייפתחו במהלך השנה (57 חנויות לעומת 47 חנויות ב-2000) והגדלת מיגוון המוצרים. הוא סבור כי גם ב-2001 יעמוד שיעור המס האפקטיווי שתשלם השקם על 0%, בעקבות הפסד מס צבור בסך כ-250 מיליון שקל.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully