וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרד נגד ברק: מבית ומחוץ

3.3.2001 / 18:53

המפד"ל הודיעה כי לא תצטרף לממשלה בה יכהן ברק כשר ביטחון; שריד: "ברק איבד את סיכוייו לקבל אי פעם את תמיכת השמאל"; רק שרון בטוח: ממשלת האחדות תקום בסופו של דבר

מאת גלי סימן-טוב, אסף לוי ולירון מרוז

ההתנגדות למינויו של אהוד ברק לשר הביטחון בממשלת האחדות מתפשטת מעבר למפלגת העבודה. יו"ר מרצ, יוסי שריד, מחריף היום את ההתקפות על אהוד ברק ועל כוונתו להצטרף לממשלה כשר ביטחון. שריד אמר כי אין שום סיכוי שמחנה השלום יתמוך פעם נוספת באיש שהסכים לשבת בממשלץ "טהראן - אסואן. אין אפשרות שמחנה השלום יתמוך בברק פעם נוספת, לאחר שהסכים לשבת בממשלה עם שרון, ליברמן וזאבי". שריד אמר כי יעשה נכון ברק אם ישוב אל הודעת התפטרותו מליל הבחירות.

"כל התכסיסים והתמרונים של ברק לא יצילו אותו, וסיכוייו להתאושש פוליטית אפסיים", אמר היום שריד.

גם ח"כ רן כהן מאוכזב קשות מהחלטתו של ברק. הוא תקף אותו על כך שנטש את הדרך אותה הבטיח לבוחריו והביע חשש כי ממשלת האחדות תהפוך לתחרות בין שרון לברק מי קיצוני וברוטלי יותר.

יו"ר סיעת המפד"ל, שאול יהלום, הודיע היום כי מפלגתו לא תצטרף לממשלה אם ראש הממשלה הנוכחי, אהוד ברק, יכהן בה כשר ביטחון. "לא יתכן שמי שנכשל בתפקידו כראש ממשלה ושר ביטחון ימונה לתפקיד כה מרכזי לאחר שדרכו המדינית והביטחונית נחלה כישלון מוחץ בבחירות".

בש"ס וביהדות התורה אומרים כי הם לא יתנגדו לצירופו של ברק לממשלת אחדות. ח"כ משה גפני אמר כי שבשלב הזה אין ליהדות התורה דעה בענייני ברק אך מחר תתכנס המפלגה לדון בנושא. "אני מתקשה להבין את החוכמה שבצירוף ברק, אך אם זה רצונו של ראש הממשלה - נכבד זאת".

השר חיים רמון, ממובלי המאבק נגד ברק, התפטר במהלך סוף השבוע מחברותו בצוות ההיגוי למשא ומתן הקואליציוני של מפלגת העבודה. רמון הודיע על החלטתו למזכ"ל העבודה רענן כהן, בטענה כי מדובר במצג שווא לתקשורת שעושה ברק. רמון זועם על ראש הממשלה היוצא, שחזר בו מהבטחתו לפרוש מהחיים הפוליטיים, והביע נכונות לשמש כשר ביטחון בממשלת האחדות. רמון נפגש בשבת צהריים עם ראש הממשלה הנבחר אריאל שרון, זה ביקש ממנו להצטרף לממשלת האחדות.

אפילו השרה יולי תמיר, מהתומכות המובהקות ביותר של ברק במפלגתו, אמרה הבוקר כי אם תצטרף מפלגת העבודה לממשלת אחדות היא צריכה להחזיק בתיקים חברתיים, כגון האוצר, הפנים והחינוך, ולא החוץ והביטחון.

ברק עצמו הודיע כי לאחר כינון הממשלה בכוונתו להתפטר מראשות המפלגה והכנסת.

שרון: איננו מתערבים בענייניה הפנימים של מפלגת העבודה

ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, הגיב בצהריים למרד נגד אהוד ברק במפלגתו ואמר כי "אנחנו מנהלים מו"מ עם מפלגה, איננו מתערבים בענייניה הפנימיים של מפלגה זו או אחרת ואיננו קובעים מה תבחר מפלגת העבודה ומה תחליט".

בהתייחס לביקורת מצד מפלגות הימין על מינוי ברק לתפקיד שר הביטחון אמר שרון כי "ממשלת האחדות תקום בכל מקרה".

בשעות הצהריים נפגש שרון עם פרופסור יעקב פרנקל, לשעבר נגיד בנק ישראל וכיום אחד מבעלי התפקידים הבכירים ביותר בחברת ההשקעות האמריקאית "מריל לינץ'". שרון הוא שיזם את הפגישה עם פרנקל. בפגישה נשאל פרנקל על ידי העיתונאים האם יש אפשרות שיחזור לשרת במגזר הציבורי וענה כי "כאשר רוה"מ הנבחר מזמין אותי לפגישה מקצועית אני כמובן מגיע".

ובינתיים בעבודה ובליכוד: המו"מ נמשך

נציגי הליכוד והעבודה, נפגשו אמש על מנת לסכם את רשימת המשרדים שתקבל העבודה במסגרת ממשלת אחדות. בעבודה מעוניינים, לבד מתיקי החוץ והבטחון, בחמישה מבין שבעה התיקים: משפטים, פנים, בינוי ושיכון, תחבורה, תעשיה ומסחר, חקלאות, תשתיות. יחד עם זו מעריכים בעבודה כי תיקי המשפטים והפנים יישארו בידי הליכוד, ועל כן בקשתם מכוונת בעיקר לחמשת התיקים האחרים.

למרות שחלוקת התיקים נמצאת על סף סיום, ישנם עניינים עקרוניים בין שתי המפלגות שעדיין לא סוכמו, בהם גם סוגיית "חוק טל" לגיוס בחורי ישיבות שנותרה במחלוקת. בליכוד דורשים לדחות את הגיוס בשנתיים, אולם העבודה מתנגדת לכך. סיעת יהדות התורה הבהירה בסוף השבוע כי לא תצטרף לממשלת אחדות בלא הסדר של דחיית הגיוס.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully