וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל רשות החברות הממשלתיות: זאבי מסכן את איתנותה הפיננסית של בזק

3.3.2001 / 18:53

יעקובס טוען שהתנגדות זאבי לגיוס ההון המיועד לפרישת העובדים מסכן גם את תהליך הפרטת החברה


ltpgt
"החלטתו של גד זאבי להתנגד להגדלת ההון הרשום של בזק מסכן את איתנותה הפיננסית של החברה ומסכן את תהליך הפרטת החברה", כך אמר היום ל-TheMarker.com מנהל רשות החברות הממשלתיות, ירון יעקובס.
lt/pgt

ltpgt
איש העסקים גד זאבי התנגד באסיפת בעלי המניות של בזק שהתקיימה ביום חמישי שעבר, להגדיל את הון המניות של בזק ב-130 מיליון מניות. מטרת הגדלת ההון היא לאפשר לחברה לגייס 1.3 מיליארד שקל המיועדים להפרשה עבור פיצויי אלפי העובדים האמורים לעזוב את החברה במסגרת תהליך ההתייעלות. גיוס זה היה אמור להתבצע על ידי מכירת 7% ממניות בזק בשוק. אולם, זאבי, המחזיק ב-20% ממניות החברה טען כי הוא מעוניין לבצע את גיוס ההון רק אם מחיר המניה יגיע ל-25 שקל, או לחילופין בצמוד למכירת השליטה בחברה.
lt/pgt

ltpgt
מניית בזק נסחרת היום סביב 6.55 שקלים, לאחר שהחברה חילקה מניות הטבה שיצרו ספליט, כך שמחיר המניה שווה לשליש ממחירה בשבוע שעבר, כלומר 19.7 שקל למניה. יעקובס טוען שאמנם מחיר המניה צריך לעלות כדי שבזק תוכל לגייס את מלוא הסכום המיועד לפרישת עובדים, אולם מחיר של 25 שקל הוא הרבה יותר גבוה מהדרוש לכך.
lt/pgt

ltpgt
"בזק כבר הפרישה בספרים את הסכום המיועד לפיצוי ותכנית הפרישה כבר מתגלגלת, כך שהחברה כבר מוציאה באופן פיזי כספים על חשבון הגיוס המעוכב. לכן פעולתו של זאבי מסכנת את איתנותה הפיננסית של בזק", אומר יעקובס. "מעבר לכך, גם תהליך הפרטת בזק עלול להיפגע כתוצאה מהפעולה של זאבי".
lt/pgt

ltpgt
ועד עובדי בזק איים, בעקבות התנגדות זאבי, לפגוע בתהליך שעוברת החברה. לדברי יעקובס אין לזלזל באיומים אלה לאור כוחו של הוועד. בעקבות דחיית הגדלת הון המניות בזק צפויה לכנס את דירקטוריון החברה כדי להחליט כיצד להתמודד עם המצב החדש שנוצר.
lt/pgt

ltpgt
בבזק היו מודעים להתלבטות זאבי בעניין גיוס ההון, אולם את התנגדותו הסופית הוא העביר רק סמוך למועד ישיבת בעלי המניות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully